Peugeot plánuje ofenzivu sportovních modelů

Peugeot plánuje posílení své image a posunutí se do vyšších pater trhu. Pomoci mu k tomu má nejen větší propojení úspěšných aktivit v motorsportu se silničními vozy, ale také útok na několik letitých rekordů.

Ze silničních projektů se nejprve dočkáme ostré verze Peugeotu 308 s označením R, jehož koncept jsme viděli loni ve Frankfurtu a který má na mušce například Seat Leon Cupra, což je aktuální lídr Nordschleife v kategorii aut s předním pohonem. Druhým modelem se stane sportovní provedení malého crossoveru 2008. To bude těžit ze závodní 2008 DKR, která se příští rok postaví na start slavného Dakru.

Oba projekty by měly být stavěny za účasti divize Peugeot Sport, která se stará o závodní aktivity značky. Od té se také během několika let můžeme dočkat i alternativních projektů. Jedním z nich je třeba loni představený koncept 208 HYbrid FE, který propojil šetření paliva se sportovními prvky.

Jen o silničních autech však budoucnost Peugeotu nebude. Již letos se 208 T16, která si loni připsala rekord ve slavném závodě Pikes Peak, postaví na start závodu do vrchu v rámci Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Cíl je jasný – překonat rekord z roku 1999, který s časem 41,6 sekundy drží Němec Nick Heidfeld v McLarenu F1.

To ale není všechno, protože na základech T16 by mohlo vzniknou monstrum, daleko přesahující hranice Goodwoodu. Podle nepotvrzených informací se totiž Peugeot chystá zaútočit na absolutní rekord legendárního německého okruhu Nürburgring, který v roce 1983 stanovil Stefan Bellof v Porsche 959 pro skupinu C. Ten čas má hodnotu 6 min 11,13 sekundy. 

Zdroj: autocar.co.uk