O Peugeotu 308 SW jsme poprvé psali už začátkem roku, kdy Peugeot vypustil do světa první snímky a něco málo informací. Přesto, že nové kombi bylo přítomno i na autosalonu v Bruselu, kde ho však viděli jen vybraní hosté značky, proběhne světová premiéra až za týden v Ženevě.
Nová 308 SW těží především z rozvoru delšího o 11 cm oproti hatchbacku, respektive zadnímu převisu, který je oproti kratší variantě delší dokonce o 22 cm. Na délku pak kombi nižší střední třídy měří 4585 mm, na šířku má 1804 mm a na výšku 1471 mm. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci 556 litrů a dalších 54 litrů pod podlahu kufru. Po sklopení zadních sedadel „Magic Flat“ vznikne prostor o objemu 1606 litrů + samozřejmě oněch 54 litrů pod podlahou.
Pod kapotou najdeme zážehové i vznětové motory, splňující emisní normu Euro 6. Základní zážehovou jednotkou bude prozatím tříválec 1.2 e-THP s technologií PureTech o výkonu 130 koní s točivým momentem 230 Nm. Jednotka bude kombinována s šestistupňovým manuálem, od léta pak také s šestistupňovým automatem. Druhým zážehový motorem bude 1.6 THP o výkonu 155 koní. Spolu s automatem pro 1.2 e-THP přijede v létě i druhý přeplňovaný tříválec s technologií PureTech, tentokrát o výkonu 110 koní.
Nabídka vznětových motorů začíná u 1.6 BlueHDi s výkonem 100 koní, který je kombinován s pětistupňovým manuálem. Silnější je 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní s točivým momentem 300 Nm, který v kombinaci s šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem vypustí do ovzduší pouze 85 g CO2/km. Vrcholem řady je dvoulitr BlueHDi o výkonu 150 koní s točivým momentem 370 Nm, který v kombinaci s šestistupňovým manuálem vypustí do ovzduší 99 g CO2/km. K dispozici je však kromě něj i šestistupňový automat AISIN.
Díky použití modulární platformy EMP2 se oproti předchůdci povedlo 308 SW odlehčit až o 140 kg. Samotná platforma ušetřila celou polovinu z této váhy, dalších 27 kg shodilo kombi použitím vysokopevností oceli, kompozitních materiálů a hliníku, 33 kg uspořil nový design s lehčími panely karosérie a 10 kg připadá na vylepšené montážní procesy.
Karosérie, stejně jako interiér nabízí většinu prvků shodných s hatchbackem. Inovativní je především koncept i-cocpitu s malým volantem, výše posazenými budíky a výraznou redukcí tlačítek na středovém panelu, které nahrazuje 9,7palcová obrazovka multimediálního systému. Na závěr pak přidám pár čísel – přední světla se každé skládá z 31 LED diod, v zadních reflektorech potom najdeme dohromady přes 48 LED diod.
Zdroj: Peugeot