Peugeot představí v Paříži nový koncept Quartz

Pařížský stánek Peugeotu bude letos pořádně nabitý a kromě evropské podoby konceptu Exalt na něm uvidíme i sportovní 308 GT a něco, co rozhodně nenechá nikoho chladným. Tím „něčím“ je koncepční SUV Quartz, kombinující designové prvky budoucích Peugeotů s vysokovýkonnou hybridní pohonnou jednotkou.

Ač se to na první pohled nezdá, Peugeot má na délku 4,5 metru a do šířky 2,06 metru, takže to na silnici nebude rozhodně žádný drobeček. Aby si zjednal pořádný respekt, disponuje Quartz velkým množstvím hran, 3D maskou chladiče a úzkými světlomety s LED diodovou technologií. Kompletně prosklená střecha přechází v zadní části ve dvoudílný spoiler. Pro efektní nastupování souží nahoru výklopné dveře s absencí sloupku B. Podobně jako Exalt, i Quartz dostal dvoubarevnou karosérii – zatímco vpředu je šedý odstín Mineral grey, vzadu najdeme matně černou barvu. Vše je doplněno červeným detaily a skutečně mohutnými 23palcovými koly.

S mohutnými koly koresponduje pneumatické odpružení, které automaticky mění světlou výšku auta v rozmezí 300 – 350 mm. Vše záleží na povrchu vozovky, které neustále sledují kamery a podle nich auto vyhodnotí, jaká světlá výška je v danou chvíli optimální. Quartz stojí na modulární platformě EMP2 a využívá vpředu zavěšení MacPherson, zatímco vzadu počítejte s víceramenným zavěšením.

Mohlo by vás zajímat:  BMW X5 M50d - Mocný diesel v novém

Nejzajímavějším na celém autě je jistě jeho pohon. Ten se skládá z celkem tří částí – klasické benzínové šestnáctistovky THP o výkonu 270 koní s točivým momentem 330 Nm, elektromotoru o výkonu 85 kW na přední nápravě, který při brzdění pomáhá nabíjet baterie s napětím 400 V a elektromotoru o výkonu 85 kW na zadní nápravě. Celkový výkon soustavy je 500 koní, ovšem pouze pokud zrovna využíváte režim Race. Mimo něj je k dispozici ještě čistě elektrický mód ZEV, ve kterém dokáže Peugeot ujet 50 km čistě na elektřinu, a Road, využívající spalovacího motoru a předního elektromotoru. Klasický spalovací motor používá k přenosu výkonu šestistupňového automatu, k dispozici je též diferenciál s omezenou svorností.

Interiér má po vzoru všech nových Peugeotů vlastní interpretaci i-Cocpitu, tedy malého volantu a blízko umístěným budíkům, ke kterým se zde ještě přidává head up displej s 45stupňovým polykarbonátovým pásem. Krom netradičního tvaru je volant v konceptu Quartz vybaven tlačítky pro přeřazení, změnu jízdního módu a zapnutí/vypnutí bočních blinkrů. Tím se sníží odvádění pozornosti řidiče od volantu samotného. Sportovní sedadla poskytují prostor pro čtveřici cestujících, jsou potažená kůží a mají čtyřbodové bezpečnostní pásy. Kromě kůže a kompozitních materiálů najdeme v interiéru čalounění digitálně tkanou látkou s polyesterovým vláknem, které vzniklo z recyklovaných plastových láhví. Zajímavé jsou rovněž čedičové části interiéru.

Mohlo by vás zajímat:  Vybrat ojeté SUV, aby bylo kvalitní a levné, může být oříšek. Tyto by mohly vyhovovat

Zdroj: Peugeot