Peugeot představil další koncept úsporné 208

Loňská ekologická hvězda Peugeotu, koncepční 208 HYbrid FE, má následovníka! Na pařížském autosalonu uvidíme Peugeot 208 HYbrid Air 2L, který chce jezdit za 2 l/100 km a využívat přitom stlačeného vzduchu.

Oproti již zmíněnému HYbridu FE je HYbrid Air o něco blíže sériové produkci, i když je to pořád číslo notně vzdálené od předprodukčních modelů jako například Honda HR-V. Přesto je design umírněnější a nebýt divokých polepů a krytů kol, jiných zrcátek a předních světel, asi byste na první pohled koncepční třídveřovou 208 od té standardní nepoznali.

Mohlo by vás zajímat:  Saleen představil vlastní interpretaci Tesly

Největší tajemství automobilu tkví pod kapotou. Tříválcovou benzínovou jednotku 1.2 Puretech 82 o výkonu 82 koní se snížením třecích ztrát zde doplňuje technologie Hybrid Air. Ta se skládá z nádrže se stlačeným vzduchem pod podlahou zavazadelníku, nízkotlakou nádrží v blízkosti zadní nápravy a hydraulického systému s motorem a pumpou v samotném motorovém prostoru. V rámci celého systému byla speciálně vyvinuta planetová převodovka s možností automatického řazení. 

Pro jízdu využívá Hybrid Air jeden ze tří módů. Air Mode jezdí pouze na stlačený vzduch, který na kola putuje skrze hydraulická čerpadla a planetovou převodovku. Tento režim využijete především ve městě nebo lépe řečeno při nízkých rychlostech. Systém navíc ukládá kinetickou energii a doplňuje tak nádrž se vzduchem. Petrol Mode využívá klasického benzínového motoru a je účinný především mimo město. Opět se ukládá kinetická energie. V režimu Combined Mode spolupracuje spalovací motor s hydraulickými čerpadly a využívá se hlavně, pokud potřebujete rychle akcelerovat či z nějakého důvodu dostat maximální výkon.

Mohlo by vás zajímat:  BMW ukáže ve Frankfurtu podobu dalšího plug-in hybridního modelu

Výsledkem snažení je spotřeba 2 l/100 km, která však ani při užití stlačeného vzduchu není moc reálné. Důležité je ještě zmínit fakt, že 208 HYbrid Air prošla docela zásadní dietou (použití hliníku a karbonu), která ukrojila ze sériových 960 kg celou „stovku“ na výsledných 860 kg. Prvním sériovým Peugeotem s technologií Hybrid Air bude v roce 2016 druhá generace crossoveru 2008. Do té doby si budeme muset vystačit „jen“ s podobnými koncepty.

Zdroj: Peugeot