Peugeot přichází s ostrou 308 GTi

O tradici sportovních modelů s lvíčkem ve znaku asi netřeba dlouho hovořit. Ona totiž tři písmenka GTi spojená nejen s malou 205, ale i větším sourozencem 309 řeknou víc než tisíc slov. Po řidičsky možná nejatraktivnějších modelech Peugeotu však přišla dlouho trvající „doba temna“ reprezentovaná 207 GTi a jakousi podivnou parodií s označením 308 GTi. Až s příchodem malé 208 se tato kouzelná písmenka vrátila zpátky do formy, což hodlá potvrdit také nová 308.

O nefalšovaném sportovním provedení se ve spojení s hatchbackem nižší střední třídy mluví už delší dobu, přičemž první vlaštovkou byl koncept 308 R s 270koňovou šestnáctistovkou THP a dvoubarevným lakováním. Očekávání poněkud ochladilo provedení GT s benzínovým či naftovým motorem a také karosérií kombi, už tehdy nicméně vedení automobilky fanoušky uklidňovalo, že ryzí hot hatch na sebe nenechá dlouho čekat. A výsledek bude k vidění poprvé v Goodwoodu, kde slaví 308 GTi výstavní premiéru.

Pod kapotou je, podobně jako u RCZ R, zážehová šestnáctistovka THP naladěná na 272 koní  a 330 Nm, respektive 250 koní a 330 Nm. Slabší varianta však bude dostupná jen na některých trzích. V obou případech jsou přes šestistupňovou manuální převodovku poháněna přední kola, silnějšímu provedení nicméně pomáhá ještě samosvorný diferenciál Torsen. A tato pomoc je znát v dynamických schopnostech – zatímco slabší GTi akceleruje na 100 km/h za 6,2 sekundy a kilometr s pevným startem zajede za 25,6 sekundy, silnější 308 GTi to zvládne za rovných 6 sekund a kilometr s pevným startem „dá“ o 0,3 sekundy rychleji. Maximální rychlost je přitom u obou modelů elektronicky omezena na 250 km/h. 

Další změny provedl francouzský výrobce na o 11 mm sníženém podvozku, který má nově tužší pružiny, tlumiče, zadní nosník a zadní trojúhelníkové rameno, respektive poddajnější torzní stabilizátor. Upraveno bylo i nastavení posilovače řízení a kontroly trakce, jejichž fungování bylo seřízeno v souladu s již zmiňovaným diferenciálem Torsen. 18palcová kola 250koňové verze i 19palcová kola 272koňového GTi obouvají pneumatiky Michelin Super Sport, za nimi se ukrývají kotouče o průměru 330 mm vpředu (u silnější verze 380 mm) a 268 mm vzadu.

Mohlo by vás zajímat:  Zmodernizovaný Peugeot 208 dostal mnoho nových prvků

Optický bodykit karosérie se skládá především z agresivnějších nárazníků, vzadu s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku, nástavců prahů a decentního střešního spoileru. Masku chladiče zdobí šachovnicový vzor a už v základu jsou přední full-LED světla. Na výběr bude celkem šest odstínů – červená Ultimate, modrá Magnetic, černá Perla Nera, šedá Artense, bílá Nacré a šedá Hurricane, přičemž specialitou silnějšího provedení je dvoubarevné provedení Coupe Franche v kombinaci červené a černé. Aby speciální lakování vyniklo, jsou kolem oken matně černé lišty místo chromovaných. Interiér tak dramatický není a přináší především skořepinová sedadla potažené kombinací kůže a Alcantary u silnější specifikace. Slabší se musí spokojit s klasickými v kombinaci látky a Alcantary s červeným prošíváním, skořepiny jsou však dostupné za příplatek. Před řidičem se vyjímá typický i-Cockpit s malým volantem prošívaným červenou nití a výše položenými budíky, středová konzole obsahuje mimo jiné dotykový displej multimediálního systému. Součástí výbavy je také volič Driver Sport Pack s režimem Sport, po němž se změní podbarvení budíků z bílé na červenou, zesílí se zvuk motoru, zlepší se odezva na plynový pedál a infotainment ukazuje další provozní údaje o automobilu.

Zdroj: Peugeot