Peugeot připravil sportovnější variantu modelu 308

Stále častěji se pod kapotou hot hatche nižší střední třídy objevuje naftová pohonná jednotka. Vedle Golfu GTD ji dnes nabízí třeba i Focus ST a v dohledné době se k této dvojici přidá i jeden Francouz – Peugeot 308 GT.

Jeho premiéra se tak trochu očekávaně odehraje na nadcházejícím pařížském autosalonu, kde se kromě klasického hatchbacku ukáže GT i v praktičtější verzi kombi. Decentní změny karosérie zahrnují novou masku chladiče, LED diodová přední světla s LED diodovými blikači, černý difuzor s dvojitou koncovkou výfuku a střešní spoiler. Podvozek je vpředu snížený o 7 mm, vzadu do konce o 10 mm. Velmi povedená je modrá barva Magnetic v kombinaci s 18palcovými koly ve speciálním designu.

Uvnitř si Peugeot pohrál především s červeným prošíváním sedadel, koženého volantu i hlavice řadící páky. Ve standardní výbavě nechybí panoramatické střešní okno, hliníkové pedály a prahy dveří z nerezové oceli. Patřičně sportovnějším vzhledem se chlubí sdružený přístroj se šachovnicovým podkladem a multimediální systém s motivem Redline, kombinující černou a červenou barvu.

Pod kapotou má své místo benzínový čtyřválec 1.6 THP o výkonu 205 koní s točivým momentem 285 Nm mezi 1750 – 4500 ot./min nebo naftový čtyřválec 2.0 BlueHDI o výkonu 180 koní s točivým momentem 400 Nm při 2000 ot./min. Oba motory mají standardně systém stop-start a zatímco benzínový motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, diesel je spojen výhradně s automatem. Milovníky ještě sportovnější jízdy jistě potěší Driver Sport Pack, který po stisknutí tlačítka Sport zesílí zvuk motoru, zobrazí výkon a točivý moment, tlak přeplňování a podélné a příčné zrychlení na přístrojové desce, citlivěji nastaví posilovač řízení a zlepší reakci na plynový pedál i reakce převodovky EAT6.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Peugeot 108 nabídne dvě karosářské varianty

Prodeje začínají v říjnu, v Česku se však GT objeví až v příštím roce.

Zdroj: Peugeot