Peugeot Traveller, Dangel 4×4, 2.0 Blue HDI – francouzská čtyřkolka

Peugeot Traveller byl na trh uveden již v roce 2016 a jedná se o osobní provedení pracovní verze Expert.

Traveller sdílí stejný technický základ jako Citroën SpaceTourer nebo Toyota Proace.

Do redakce nám však Traveller dorazil v úpravě, která byla uvedena na trh koncem minulého roku, a to v provedení s pohonem 4×4, dále ve výbavě Allure, naftovým přeplňovaným dvoulitrem a manuální šestistupňovou převodovkou.

Dodavatelem pohonu 4×4 je francouzská společnost Dangel, která s koncernem PSA spolupracuje již delší dobu. Pohon 4×4 si samozřejmě můžete objednat také u pracovní verze Expert.

Před samotným odesláním vozu do společnosti Dangel k přestavbě, jsou na vozidle od výrobce provedeny určité úpravy. Jedná se především o zvýšení světlé výšky o cca 20mm, o ochranu podvozku a o zvýšení nosnosti vozu.

Společnost Dangel následně na vozidle provede montáž třídílného hnacího hřídele z převodovky, montáž viskózní spojky a zadní rozvodovky.

 

EXTERIÉR

Námi poslední testovaný vůz francouzské automobilky Peugeot, model 5008, působil velice extravagantně a nadčasově. Peugeot Traveller působí bohužel o poznání umírněnějším dojmem.

V celkovém kontextu se jedná o celkem robustní, přesto klidně a decentně vyhlížející vozidlo. Jeho vnější design nese některé rysy modelů značky, a to převážně v rámci přední partie.

Testována verze byla v nejkratším provedení karoserie, které výrobce nabízí, tedy ve verzi Compact. Vůz tak svým vnějším vzhledem působí spíše převýšenými proporcemi. 

Přední partie disponuje světly, které Vám dávají najevo jasnou příslušnost vozu ke značce Peugeot. Jejich částečné přerušení v rámci spodní partie je pro tyto vozy typické.

Její objemnost je odlehčena mřížkováním prolomené přední masky, dále pak nádechy v předním nárazníku, do kterých je navíc umístěno i denní a mlhové osvětlení.

 

Boční a zadní partie se nesou v poměrně klasickém duchu, která přísluší automobilům této kategorie.

Boční partie je v místě prahů oživena decentní ochrannou lištou, dále pak na každé straně elektricky a dálkově ovládanými posuvnými dveřmi.

Zadní část, to jsou klasické velké nahoru výklopné dveře navíc s možností vyklopení zadního okna. 

Testovaný vůz byl nalakován elegantní hnědou metalickou barvou Rich Oak, to vše v kombinaci se sedmnáctipalcovými disky vytváří velice elegantní a líbivý celek.

INTERIÉR

Interiér vozu disponoval výbavou Allure zahrnující perforované, černé, kožené čalounění všech sedadel, které jsou na pozici řidiče a spolujezdce vyhřívané a s masážní funkcí. V rámci celého pojetí interiéru se jedná o velice efektní provedení.

Přístrojová deska vozu je přehledná a vyvýšená obdobně jako celá pozice řidiče za volantem.

Kaplička přístrojů disponuje klasickým ručičkovým ukazatelem rychlosti a otáček, dále pak ukazatelem stavu paliva a teploty motoru. Součástí je také digitální displej s informacemi o aktuální a dlouhodobé spotřebě, nebo o samotném dojezdu. 

Vrchní část palubní desky testované verze disponovala výsuvným head-up displejem, který zobrazuje aktuální rychlost, nebo údaje z navigace.

Centrální část palubní desky je vybavena digitálním dotykovým displejem zobrazující informace týkající se navigace, audiosoustavy, nastavení vozu a ovládání telefonu. Displej je společně s výdechy klimatizace efektně integrovaný do chromovaného rámečku.

Palubní deska je v její středové části dále vybavena ovladači klimatizace, ovladači bočních posuvných dveří, dětské pojistky, USB konektivitou nebo tlačítkem START x STOP.

V rámci střední části palubní desky je umístěn také volič manuální převodovky, který byl zdoben v zimě studící, kovovou hlavicí.

Poměrně efektním prvkem je ve spodní části zploštělý multifunkční volant, potažený kůží s prošíváním.

Testovaná verze i přes nejkratší provedení karoserie, disponovala poměrně dobrým vnitřním prostorem. Uspořádání sedadel 2+3+3 poskytovalo díky možností posuvu, sklápění a úplného vyndání sedadel velkou variabilnost vnitřního prostoru.

Bolestí této varianty je její zavazadlový prostor, který při osmimístné konstelaci disponuje pouze 224l.

V rámci redakčního testu v zavazadlovém prostoru bohužel navíc cestovala ještě rezerva, kterou díky přestavbě na 4×4 nelze umístit pod podlahu vozu.

Velice efektním prvkem podtrhující příjemný pocit z interiéru testovaného vozu je jeho prosklená střecha. Jedná se o dvojici prosklených ploch navíc s možností úplného mechanického zastínění.

 

Mohlo by vás zajímat:  TEST Chevrolet Captiva 2,2 D AWD LTZ - Rodinný výletník

MOTOR A JÍZDA

Peugeot Traveller Dangel disponoval přeplňovaným naftovým čtyřválcovým motorem o objemu dvou litrů a o výkonu 110kW. Jeho výkon je pro čtyřkolku stejně tak pro plně naložený vůz dostačující. Pochválit je ho zapotřebí také stran jeho zvukového projevu, jeho projev je tichý a takový ne zcela dieselový.

Aktivace pohonu 4×4 probíhá otočným ovladačem vlevo od volantu na palubní desce. První pozicí je poloha ECO, kterou využijete asi nejčastěji, jedná se o klasický pohon pouze přední nápravy. Druhou pozicí je poloha AUTO, která přes viskózní spojku připojuje zadní nápravu pouze v případě prokluzu kol předních. Třetí pozicí na otočném ovladači je pozice LOCK a jedná se o závěr zadního diferenciálu.

Podvozek Travelleru je i po přestavbě na čtyřkolku stále příjemně a komfortně naladěn. Svižná jízda mu nevadí, dálniční tempo zvládá opravdu s velkým přehledem. Na okreskách už dochází ke znatelným náklonům, ale to se od vozů této kategorie dá očekávat.

Spotřeba paliva se v rámci našeho týdního testu pohybovala okolo 8,5 litrů.

 

ZÁVĚR

Peugeot Traveller je občas nazýván francouzským multivanem. Toto přirovnání je jistě namístě. Vůz Vám totiž nabízí velký vnitřní komfort s velkou variabilitou vnitřního uspořádání a zajímavé jízdní vlastnosti.

Hodnocení Peugeotu Traveller v úpravě Dangel má pro mne dva úhly pohledu.

Samotný Traveller v základní výbavě Active, v krátké verzi Compact s naftovým motorem 1.6 BlueHDi a manuální převodovkou stojí 675 000 Kč bez DPH.

Námi testovány vůz ve výbavě Allure, také v krátkém provedení Compact s naftovým motorem 2.0 BlueHDI a manuální převodovkou potom 870 000 Kč bez DPH.

Za tyto ceny dostanete prostorný, v interiéru variabilní a pohledný vůz, který má navíc dobré jízdní vlastnosti.

Druhý pohled se týká samotné úpravy pohonu, jeho přestavba není úplně levná a přijde na cca 205 000 Kč bez DPH, k tomu je zapotřebí ještě přičíst částku 24 000 Kč bez DPH jako přípravu na samotnou přestavbu.

Cena testované verze se tedy pohybovala okolo 1,1 milionu korun. Je tedy otázkou, jakým přínosem je pro Vás přestavba právě tohoto typu vozu na čtyřkolku, v kontextu nabízené ceny za přestavbu, která není malá.

Výsledkem pro nás je, že Traveller jako takový se nám líbí a co se týče úpravy Dangel, tam hodnocení necháme na každém Vás. 

Komentáře