Peugeot ukázal evoluci sportovní 308 R

Dva roky zpátky ukázal Peugeot koncepční 308 R a podle všemožných spekulací a vyjádření jsme jej už měli dávno vidět v sériové podobě. Místo toho přijede do Šanghaje evoluce červenočerného hatchbacku s hybridním pohonem a pořádně agresivním bodykitem.

Na srdce potencionálních zákazníků chce 308 R HYbrid útočit velkými nasávacími otvory v předním nárazníku se zabudovanými LED blikači, maskou chladiče s výpletem připomínající šachovnici a otvory pro odvádění horkého vzduchu od baterií v zadním nárazníku. Kapota má nově dvě mřížky pro přívod vzduchu k motoru. Z profilu vyniknou především 19palcová kola s pneumatiky o rozměru 325/35 R19 a na víku pátých dveří umístěný spoiler pro zlepšení aerodynamiky. V neposlední řadě je karosérie lakována v kombinaci modré a černé, což evokuje nejen hybridní pohon, ale i barvu historicky vyhrazenou francouzským závodním vozům.

Mohlo by vás zajímat:  Co se bude start o pohon nové Supry?

V kabině jasně dominují anatomické sedačky potažené kůží v platinově žlutém odstínu. Palubní deska je pokryta látkou získanou technikou digitálního tkaní, ta je spolu s černou a platinovou kůží přítomna také ve výplních dveří. Po usednutí za volantem se i v tomto sportovním konceptu před řidičem rozprostře i-cockpit se sportovním volantem potaženým perforovanou kůží a nízko položenými budíky. 

Tím vůbec nejdůležitějším prvkem 308 R HYbrid je však pohonné ústrojí, složené z 270koňové benzínové šestnáctistovky THP a dvou elektromotorů o celkovém výkonu 230 koní. Polovina tohoto výkonu pohání přední nápravu, kde je navíc elektrická jednotka spojená s šestistupňovou převodovkou, druhá polovina nápravu na opačném konci auta. Po omezenou dobu je tedy 308 R čtyřkolkou s celkovým výkonem až 500 koní a točivým momentem 730 Nm. Tento potenciál je plně využit v režimu Hot Lap, kde se tak projeví omezená maximální rychlost 250 km/h, sprint na 100 km/h za méně než 4 sekundy i kilometr s pevným startem za 22 sekund. Přepnutím Peugeotu do režimu Track klesne síla všech motorů na 400 koní a 530 Nm, přičemž v permanenci jsou především spalovací motor a zadní elektromotor. Přední elektrický motor zajišťuje při zrychlování funkci boost. Režim Road s maximálním výkonem 300 koní a točivým momentem 400 Nm využívá spalovacího motoru a při akceleraci též zadního elektromotoru, přední elektromotor není využíván. Posledním režimem je ZEV, kdy 308 R využívá prioritně zadní elektromotor. Přední se přidává v případě rychlé akcelerace.

Mohlo by vás zajímat:  Hybridy jsou na odbyt jako ještě nikdy. Zájem stoupl o 74 procent. Více se prodávají i elektromobily

Na čistý pohon však díky lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 3 kWh moc daleko nedojedete. Jejich dobíjení probíhá skrze rekuperaci energie, používáním předního elektromotoru jako generátoru nebo přes terminál rychlého dobíjení, kde je plný výkon k dispozici za 45 minut. Většinu času však francouzský hot hatch bude stejně vykazovat spotřebu 3 l/100 km, což odpovídá 70 g CO2/km. A když už byla řeč o akumulátorech pod zadními sedadly, palivová nádrž nad zadním elektromotorem má objem 50 litrů. Celé dílo váží 1550 kg, rozložených v poměru 60:40. Kotoučové brzdy mají vpředu vzduchové chlazení a průměr 380 mm, vzadu pak 290 mm, většinu času nicméně stejně dochází ke zpomalování pomocí rekuperace brzdné energie. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW ActiveHybrid 5 oficiálně v Detroitu

Zdroj: Peugeot