Peugeot ukázal závodní 308 GTi

Peugeotu 308 se daří, což mimo jiné podtrhují sportovní verze GTGTi. A právě ze druhého jmenovaného odvodili inženýři týmu Peugeot Sport závodní speciál 308 Racing Cup.

Jeho 4288 mm dlouhá karosérie dává, prostřednictvím nižší stavby, nového předního nárazníku, zadního difuzoru a konec konců i mohutného spoileru podle pravidel WTCC, tušit, že hlavní roli hrála při tvorbě tohoto speciálu aerodynamika. Díky rozšířeným blatníkům, které jsou schopny pojmout širší 18palcová kola, narostla celková šířka o 106 mm na celkových 1910 mm.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai představuje nový rallyový speciál

O pohon se stará stejná přeplňovaná šestnáctistovka THP jako ve standardní 308 GTi, díky turbodmychadlu z 208 T16 však vzrostl výkon na 308 koní. Tato hodnota je navíc pouze tou základní, sám Peugeot totiž uvádí, že dalším vývojem lze z motoru vyždímat ještě víc. Důležitá je u závodního auta hmotnost, kterou se Francouzům povedlo stlačit na hodnotu mezi 1000 – 1050 kilogramy. Svůj podíl na tom mají jistě i boční a zadní okno z polykarbonátu. Podvozek využívá prvky nápravového systému, jako jsou čepy a zadní nosník, ze silničního modelu, inženýři naopak v rámci přizpůsobení vozu závodním podmínkám zvolili specifické díly zejména u brzd, jenž jsou opatřeny šestipístovými třmeny. Šestistupňová převodovka má sekvenční řízení a ovládá se páčkami pod volantem.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai nasadí ve Švédské rallye tři vozy

Okruhová kariéra 308 Racing Cup začne koncem roku 2016. Peugeot předpokládá, že ve vlastním značkovém šampionátu nahradí dosluhující závodní kupé RCZ, účastnit se má ale také vytrvalostních závodů či závodů cestovních vozů.

Zdroj: Peugeot