Peugeot uvádí na trh modernizovanou 508

Nová maska chladiče, příplatkové full LED přední světlomety, redukce tlačítek v interiéru, nové motory. To jsou jen základní body modernizace, kterou v létě prodělal Peugeot 508 ve všech verzích včetně hybridní 508 RXH (ta zatím v nabídce chybí). Nyní největší sedan se lvem ve znaku míří na český trh.

Největší změnou v motorovém prostoru je rozhodně příchod přeplňované šestnáctistovky THP o výkonu 165 koní, která spolupracuje s šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Vedle ní je z benzínových motorů dostupná ještě základní šestnáctistovka VTi o výkonu 120 koní v kombinaci s robotizovaným šestikvaltem ETG6. Z naftových motorů je důležitá především přítomnost dvou moderních jednotek BlueHDI – obě mají shodně dva litry objemu, ale zatímco slabší má výkon 150 koní a spolupracuje s manuálním šestikvaltem, silnější s výkonem 180 koní dostala šestistupňový automat. Základem naftové nabídky je nicméně šestnáctistovka HDI o výkonu 115 koní v kombinaci s manuálním nebo robotizovaným šestikvaltem, kterou následuje dvoulitr HDI o výkonu 180 koní v kombinaci s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Vrcholem je 204koňový diesel 2.2 HDI ve verzi GT, která má výhradně automatickou šestistupňovou převodovku. Nové THP a motory BlueHDI plní emisní normu Euro 6, ostatní zatím zůstávají na starší Euro 5.

Mohlo by vás zajímat:  Seat uvádí na trh zmodernizovanou Ibizu

Základní výbava Access obsahuje kompletní sadu airbagů (čelní, boční vpředu a hlavové vpředu i vzadu), ESP, asistent pro rozjezd do kopce, ISOFIX, indikátor tlaku v pneumatikách, zadní LEDková světla, dálkové centrální zamykání, elektrická a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio s MP3 a USB, ale pouze 16palcové kryty kol. Litá 16palcová kola má až druhý stupeň Active, který navíc dále přidává indikátor rychlosti, zadní parkovací asistent, kožený volant, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci a dotykovou obrazovku. Ta je ve třetím stupni Allure vybavena navigací a druhým vstupem USB, mimo to pak přidává ještě polokožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, bezklíčkové startování, LEDkové mlhovky a o palec větší kola. Vrcholná verze GT dostala lité osmnáctky, přední parkovací asistent, hlídání mrtvého úhlu, couvací kameru, full LED přední světla, head up displej nebo sportovní koncovku výfuku.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive vstupuje na český trh!

508 bude zatím dostupná pouze ve verzi sedan nebo kombi SW, základní cena je s motorem 1.6 VTi při využití zaváděcího bonusu 530 000 korun u sedanu, respektive 560 000 korun u kombi. Klasická ceníková cena startuje na 594 000 korunách u sedanu, respektive 626 000 korunách u kombi SW. Výbava Active startuje na 670 000 korunách u sedanu a 702 000 korunách u kombi, 508 Allure pořídíte minimálně za 755 000 korun, respektive za 801 000 korun v případě kombi SW. Vrcholný stupeň GT, dostupný pouze s 2.2 HDI, začíná na 984 000 korunách v případě sedanu nebo 1 030 000 korunách v případě kombi SW. Kompletní ceník sedanu zde, kombi SW zde.

Srovnání sedanu s konkurencí:

 
Model: Citroën C5 Peugeot 508  Renault Laguna
Rozměry (d/š/v): 4779/1860/1451 mm 4830/1853/1456 mm 4695/1811/1445 mm
Rozvor:  2815 mm 2817 mm, 2815 mm (GT) 2756 mm
Velikost kufru: 439 l 515 l 450/1377 l
Zážehové motory: 1.6 THP (156 k) 1.6 VTi (120 k), 1.6 THP (165 k) 2.0 (140 k)
Vznětové motory: 1.6 HDi (115 k), 1.6 e-HDi (115 k), 2.0 HDi (140/163 k), 2.2 HDi (204 k) 1.6 HDI (115 k), 2.0 HDI (163 k), 2.0 BlueHDI (150/180 k), 2.2 HDI (204 k) 2.0 dCi (130/150/175 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Základní cena: 677 900 Kč (v akci 486 900 Kč) 594 000 Kč (v akci 530 000 Kč) 539 900 Kč (v akci 479 900 Kč)
Mohlo by vás zajímat:  Češi chtějí i v ojetinách stále více prvků autonomní výbavy

Srovnání kombi s konkurencí:

 
Model: Honda Accord Tourer Mazda6 Wagon Peugeot 508 SW
Rozměry (d/š/v): 4750/1840/1470 mm 4805/1840/1475 mm 4829/1853/1476 mm
Rozvor:  2705 mm 2750 mm 2817 mm, 2817 mm (GT)
Velikost kufru: 406/1250 l 522/1648 l 512/1598 l
Zážehové motory: 2.0 i-VTEC (156 k), 2.4 i-VTEC (200 k) 2.0 Skyactiv-G (145/165 k), 2.5 Skyactiv-G (192 k) 1.6 VTi (120 k), 1.6 THP (165 k)
Vznětové motory: 2.2 i-DTEC (150/180 k) 2.2 Skyactiv-D (150/175 k) 1.6 HDI (115 k), 2.0 HDI (163 k), 2.0 BlueHDI (150/180 k), 2.2 HDI (204 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Základní cena: 634 900 Kč 564 900 Kč 626 000 Kč (v akci 560 000 Kč)

Zdroj: Peugeot