Peugeot zmodernizoval Partnera

Týden po Citroënu Berlingo prošlo modernizací i jeho dvojče od Peugeotu. Na rozdíl od dvojitého šípu však Partner modelového roku 2015 neprožije světovou premiéru za pár dnů v ženevském Palexpu, ale až ve druhé polovině března trochu netradičně v Alžírsku.

Stejně jako u Berlinga se téměř veškeré změny na karosérii soustředí do přední části. Tam je především nový nárazník se zabudovanými LED diodami denního svícení a mlhovými světlomety. Oboje je však závislé na zvoleném stupni výbavy. Maska chladiče nyní odpovídá modernějším modelům značky jako 208 nebo 308 a vedle chromovaného rámečku disponuje rovněž výrazným logem automobilky. Užitkový Partner se od osobní verze Tepee odlišuje lištou v předních světlometech, které mají zároveň také jinou grafiku, a pakety Look, respektive Look Integral. Naproti tomu osobní provedení se dočkalo dvou nových odstínů šedé a příplatkových 16palcových litých kolech s osmi paprsky, na výběr je navíc volnočasově laděná verze Outdoor se stříbrně lakovanými segmenty nárazníků, o 15 cm zvýšenou světlou výškou a kompletně plastovým předním nárazníkem. Ten je údajně robustnější a odolnější vůči poškození. 

I po modernizaci by si měl Partner zachovat variabilní interiér s velkým množstvím možných kombinací polohy sedadel. Osobní provedení Tepee je k dispozici s pěti nebo sedmi samostatnými sedadly, ta lze nejen sklápět, ale i vyjímat. Zavazadlový prostor tak hravě ze základních 675 litrů poskočí na 3000 litrů. Páté dveře navíc mají integrované otevíratelné okno. Pokud je řeč o prosklení, sluší se zmínit příplatkovou střechu Zenith se čtyřmi tónovanými skly, dodatečnými odkládacími prostory o celkovém objemu 94 litrů (standardní model má celkem 90litrové přihrádky) a třemi extra vzduchovými výstupy. Užitkové provedení je v nabídce se dvěma délkami karosérie L1 438 cm a L2 463 cm a hned v několika konfiguracích včetně kabiny s platformou a kabiny s druhou řadou sedadel. Kratší provedení disponuje prostorem o objemu 3,3 m3, užitečnou délkou 180 cm a užitečnou hmotností mezi 625 a 890 kg, delší má prostor o objemu 3,7 m3, užitečnou délku 205 cm a užitečnou hmotnost od 625 do 750 kg. Šířka nákladového prostoru je 162 cm, mezi podběhy pak 123 cm, což v případě kratšího provedení stačí na převoz dvou europalet. Za příplatek Peugeot nabízí multifunkční lavici Multiflex se třemi místy k sezení, psací deskou integrovanou do sklopného opěradla prostředního sedadla, sklopným opěradlem i sedákem spolujezdce, přídavnou uzamykatelnou přihrádkou a zavazadlovým prostorem větším o 400 litrů, respektive větší užitečnou délkou o 120 cm. 

Mohlo by vás zajímat:  Renault prodává v Nizozemsku limitovanou sérii Traficu

Největším přínosem modernizace je multimediální systém se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, které je standardem třetí výbavové linie a příplatek druhé výbavové linie. Vedle možnosti poslouchat rádio (za příplatek digitální), streamovat hudbu nebo připojit telefon skrze Bluetooth nabízí infotainment také příplatkovou dotykovou navigaci, výstup parkovací kamery (pokud je jí auto vybaveno) a zrcadlení chytrého telefonu pomocí funkce Mirror Screen. Nechybí ani technologie umožňující využívat funkci hlasového rozpoznávání chytrého telefonu pro volání, výběr a pouštění hudby, čtení a psaní textových zpráv. Co se vzhledových změn týká, dočkalo se osobní provedení nových šedých dekorů Onega, nabídka čalounění se skládá z modré Cadasca, hnědočervené Cascada a blíže nespecifikovaného odstínu NeoSpa. Do standardní výbavy druhé linie se dostala klimatizace, verze Outdoor má tři samostatná sedadla ve druhé řadě a boční airbagy předních sedadel. Zajímavé jsou nové prvky výbavy, kdy k zadním parkovacím senzorům přibyl přední parkovací asistent, dále nechybí systém Grip Control s režimy Sníh, Terén, Písek a ESP Off, světlou výškou zvýšenou o 15 cm a pneumatikami Mud & Snow, tempomat s omezovačem rychlosti a autonomní brzdění Active City Brake při městských rychlostech, pokud je laserem v předním skle rozpoznána překážka. 

Mohlo by vás zajímat:  Užitkové Volkswageny obdržely odborné ocenění

Motorová paleta Partneru Tepee se skládá výhradně ze šestnáctistovek VTI s pohonem na benzín, respektive BlueHDi s pohonem na naftu. Zážehové jednotky mají výkon 98 a 120 koní, jejich výkon přenáší na přední kola pětistupňová manuální převodovka. Tou jsou vybaveny také naftové motorizace o výkonu 75 a 100 koní, pouze nejvyšší o výkonu 120 koní má standardně šestistupňový manuál. 100koňová jednotka je za příplatek vybavena šestistupňovou robotizovanou převodovkou ETG6 s otočným ovladačem místo klasické páky. Během příštího roku by měl do nabídky přibýt benzínový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 110 koní. Užitkový Partner je v rámci motorů ochuzen o silnější benzín, zbytek však plně odpovídá osobnímu provedení. Až do června příštího roku budou dále dostupné jednotky 1.6 HDI o výkonu 75 nebo 90 koní, plnící emisní normu Euro 5. Specialitou užitkového provedení je též čistě elektrický Partner Electric o výkonu 67 koní s dojezdem 170 km.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Tristar - Senzační Transporter pro veletrh IAA

Zdroj: Peugeot