Pininfarina plánuje lehký odklon od svého zaměření

Pokud jde o automobilový design, jenom těžko byste hledali známější jméno, než je Pininfarina. Podílela se třeba na našem ilustračním voze Maserati Quattroporte. Tato prestižní značka však plánuje lehký odklon od svého zaměření, kterým je aktuálně cesta dát automobilům jedinečnou tvář, která bude nepřehlédnutelná. Jak se ale nechal slyšet Paulo Pininfarina, značka plánuje zamířit do segmentu přímé produkce automobilů. Dva díly receptu na úspěch toto jméno má. Fakt, že má s designem vozů zkušenosti a fakt, že se jedná o světově známou značku.

Koncepty byly představeny už loni

Když se ohlédneme do minulosti, na loňskou Ženevu, tak zde byl představen první koncept. O rok později na stejném místě – tedy na letošní Ženevě, byl představený koncept HK GT. Čím je charakteristický? Cílem bylo zaujmout. A to jak vzhledem, tak i pohodlím, stejně jako vlastnostmi, i výkonem. A toto všechno se povedlo.

Jde o kupé pro čtyři pasažéry, s nepřehlédnutelným designem. V tomto směru jenom málokdo očekával něco jiného. Zajímavý je však výkon, který dává dohromady 800 koní. Na stovku zrychlí za 2,7 sekundy. A maximální rychlost? 350 kilometrů v hodině. A to vše s nulovou spotřebou nafty nebo benzínu. Jde totiž o elektromobil.

Elektřina jako směr

Právě elektřina by měla být tím směrem, kterým se chce Pininfarina jako samostatná automobilka ubírat. Jediný problém by mohly být finance a také zázemí. I to má ale značka v podstatě vyřešené. V první řadě proto, že velkou část akci koupil indický koncern Mahindra. I když u nás tolik známý není, rozhodně se nejedná o nijak malou společnost. Právě naopak. Dále se očekává, že zde podá pomocnou ruku investiční skupina Hybrid Kinetic Group. Proč právě ta? Jelikož ona je podepsána za financováním prvních dvou konceptů, které byly v Ženevě v loňském, ale i letošním roce představeny. Když už vložila peníze do vývoje, dá se očekávat, že bude chtít vše dotáhnout do vítězného konce.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Noční můra českých řidičů začne 9.května. Modernizaci dálnice D1 nic nebrání