Plnění německých klimatických cílů: Zdražení nafty a snížení rychlosti na dálnicích

Highway 4697840 640

Na stanovené klimatické cíle nejvíce doplatí běžní lidé. V Německu třeba výrazným zvýšením ceny za naftu a také výrazným snížením rychlosti na dálnicích. Přesně toto jsou výstupy analýzy Spolkového úřadu pro životní prostředí. Tento dokument daná řešení navrhuje jako něco nutného k tomu, aby Německo své klimatické cíle skutečně dokázalo splnit.

Snížení emisí o 55 procent

Německé klimatické cíle jsou nastaveny poměrně striktně. Země si předsevzala, že chce emise skleníkových plynů snížit o 55 procent oproti roku 1990. Cílovým datem, do kterého se to má podařit, je rok 2030. Sice jde o období, které přijde až za deset let, ale už nyní je jasné, že to nebude tak jednoduché, jak se možná na první pohled zdálo ve chvíli, kdy se klimatické cíle schvalovaly.

Mohlo by vás zajímat:  Lexus představil nový hybrid

Omezování a zdražování

Spolkový úřad pro životní prostředí ve své analýze ukazuje, že bude třeba realizovat řadu velmi nepopulárních kroků, jinak ke splnění předsevzatých cílů nedojde. Jedním z návrhů, který se v dokumentu zmiňuje, je například zdražení nafty. Ta by měla do roku 2025 podražit zhruba o 10 centů, což je podle zprávy málo a zvýšení by mělo být ještě několikanásobně vyšší.

Kromě zdražení je navrhováno také výrazné omezování řidičů. Nynější neomezená rychlost na dálnicích v Německu je některých stále trnem v oku. Nejenom, že Spolkový úřad pro životní prostředí navrhuje rychlost omezit, ale on navrhuje její snížení nikoliv na pro Evropu běžných 130, nýbrž na 120 kilometrů v hodině, což by mělo přírodě také výrazně pomoci.

Mohlo by vás zajímat:  BMW ukázalo prototyp plug-in hybridní řady 3

Až 70 procent elektromobilů

Zapomínat nelze ani na nezbytný rozvoj elektromobility. Aby bylo plnění klimatických cílů reálné, bude potřeba, aby v Německu bylo v daném roce 2030 asi 70 procent elektromobilů. I to je podle některých odborníků v podstatě nereálný cíl, i když pravdou je, že zájem o čistě elektrické vozy je v Německu podstatně vyšší než u nás.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora