Po dobu opravy našeho auta nám půjčili elektromobil. Už druhý den jsem se těšil na spalovák

Electro Car Charger With Two Plugged Pistols

Chcete auto se spalovacím motorem, nebo elektromobil? Tak zněla otázka ohledně zapůjčení náhradního vozu po dobu opravy našeho vlastního. Moc jsem si to nerozmyslel, protože jsem ihned vyhrkl, že zkusím elektrické auto. A celkem rád jsem se znovu vrátil ke spalováku.

Jen krátké cesty

První problém nastal už při plánování delších cest. Na ukazateli dojezdu svítila hodnota zhruba poloviční, než ukazuje náš spalovák. Dojet do cíle cesty na jeden zátah, to by se ještě zvládlo. Ale zpět, to už nikoliv. Takže jsem musel řešit zastávku na nabíječce. Na dlouhé cesty prostě elektrické auto není stavěné.

Mohlo by vás zajímat:  Tyto věci na elektromobilech vadí nejvíce: Cena, dojezd a pochybná ekologie

Nedostatečná infrastruktura

Benzinky jsou dnes na každém kroku. Ale nabíječky? Ve velkých městech sice jsou, ale podél silnic a dálnic je to mnohem horší. Navíc se musíte doslova modlit, aby na ní bylo místo. Zatímco u dálničních benzinových pump je kvanta stojanů, na kterých se každé auto zdrží pár minut, nabíječek je jenom pár, a když jsou obsazené, můžete čekat klidně hodinu na uvolnění. Já měl štěstí na volné, ale infrastruktura na delší cesty prostě není optimální.

Mohlo by vás zajímat:  V Dubaji mají vrakoviště oplývající luxusem. Je plné drahých supersportů
Zdroj obrázku: Freepik

Velká spotřeba

Je jasné, že ani papírové spotřeby spalováku se nedá dosáhnout. S tím jsem přistupoval i k elektromobilu. Ale nečekal jsem, že rozdíl může být až tak velký. Stačily chladné teploty, jízda po dálnici a hodnota spotřeby stoupala do neuvěřitelných výšin. Najednou byl dojezd o pár desítek procent nižší, než měl být. A to mi cestu začalo komplikovat, což znamenalo nutnost hledat nabíječku.

Náklady na provoz

Autosalon nám půjčil dobíjecí kartu, takže jsme brali energii zdarma. Pokud bych ji měl na rychlonabíječkách platit, provoz elektromobilu mi nedává moc smysl. V ideálních podmínkách bych se dostal na náklady, které jsou srovnatelné s naším naftovým rodinným autem. Domácí nabíjení elektra by asi bylo výhodnější, ale na to nejsem uzpůsobený. Když jsem zkusil auto připojit na běžnou zásuvku, trvalo by desítky hodin, než se auto nabije.

Mohlo by vás zajímat:  Chyby při řazení jsou podle mechaniků cestou, jak dostat auto do jejich dílen kvůli nákladným opravám

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek Františka M.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora