Po koupi auta z druhé ruky se vyplatí některé součástky rovnou vyměnit

Nákup ojetého auta může být vaší životní trefou, ale také velkým průšvihem. Záleží totiž nejen na poctivosti prodejce, ale i na tom, jak se předchozí majitel k autu choval. Řada nedostatků auta z druhé ruky totiž může být skrytá a mohou se projevit až za několik měsíců, zejména pokud jde o následky chybné údržby nebo nevhodného stylu jízdy. V každém případě platí, že některé součástky nově zakoupené ojetiny byste měli rovnou vyměnit.

Olej a olejový filtr

Pokud už je v motoru olej delší dobu, nemáte šanci poznat, jak byl kvalitní. Nepoznáte ani, zda byl pro daný typ motoru správně zvolený. Proto je vždy lepší motorový olej rovnou vyměnit a při té příležitosti to vzít z gruntu i s filtrem. Taková výměna by vás i s vyčištěním motoru neměla přijít draho, za to vám ale může ušetřit spoustu nervů i peněz.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Rozvodový řemen

Také včasná výměna rozvodového řemene je obvykle výhodná investice. Pokud totiž rozvodový řemen praskne, obvykle poškodí motor tak, že jej budete muset celý vyměnit. Rozvodový řemen přitom obvykle vydrží 5–7 let provoz, což přibližně odpovídá průměrnému věku aut prodávaných v České republice na sekundárním trhu, tedy ojetin. Původní majitel navíc málokdy investuje do nového rozvodového řemene krátce předtím, než se rozhodne auto prodat.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Brzdová kapalina

Pří běžné údržbě řada českých řidičů na brzdnou kapalinu úplně zapomíná, a to se pochopitelně týká i lidí, kteří se chystají auto prodat. Podle doporučení výrobců aut by se brzdová kapalina měla měnit nejméně jednou za pět let, Češi ji však většinou doplňují až tehdy, kdy zjistí, že jim někudy odtéká. Brzdová kapalina přitom časem degraduje a navíc se do ní dostávají mechanické nečistoty, které pochopitelně zhoršují její stav. Vzhledem k zanedbatelné ceně brzdové kapaliny určitě uděláte nejlépe, pokud ji po nákupu ojetého auta obratem vyměníte.