Jezdíme nejenom ve dne, ale také v noci. To je doba, kdy provoz není až tak velký, což má svá pozitiva. Můžeme do cíle dorazit rychleji, stejně jako můžeme mluvit o určité větší bezpečnosti. To ale v případě, že my, stejně jako ostatní řidiči, uděláme vše, jak máme. To se ale často neděje, jelikož řada řidičů s nástupem tmy nemění základní nastavení interiéru. A to je chyba.
Zdrojů světel je v interiéru několik
Během denní jízdy málokdy věnujeme pozornost tomu, co v interiéru auta svítí. Může se klidně stát, že je zapnuto také osvětlení, které neregistrujeme. To ale není jediný zdroj světla. V moderních vozech je to také obrazovka infotainmentu. Dále podsvícení přístrojové desky, které dnes už nejsou jenom klasické, ale mohou být i digitální – což je v podstatě opět displej. Dále je tu různá designová podsvícení interiérů a v neposlední řadě svítící tlačítka. Ve voze je tedy zdrojů světla opravdu více než dost.

Během noci světla neřešíme
Velké množství řidičů dělá tu chybu, že zdroje světla a jejich intenzitu při jízdě v noci nijak neřeší. Je pravdou, že u novějších aut se o to postará software, který dokáže sám tlumit intenzitu světla všech prvků. Ne každý má ale drahé moderní auto. A výrazný jas může znamenat mnoho problémů.
Co během noci udělat?
Jakmile začne být horší viditelnost a nastává tma, je třeba přizpůsobit tomu osvětlení v interiéru auta. Postup je poměrně jednoduchý. Základem je nastavení jasu, které by mělo pomoci ztlumit jak přístrojovou desku, tak infotainment a samozřejmě i tlačítka. Případné osvětlení interiéru je třeba zhasnout. A proč toto všechno? Jelikož výrazné interiérové osvětlení může řidiče značně oslňovat. Výsledkem je horší výhled z vozu, a tedy větší riziko přehlédnutí jiných účastníků silničního provozu, jako jsou chodci či cyklisté, kteří nemusí být vždy řádně osvětleni.
Zdroj: https://www.popularmechanics.com/cars/how-to/g106/10-safety-tips-for-driving-after-dark/