Pokud si u BMW nechcete koupit nejsilnější M3 nebo M4, ale chcete něco sportovnějšího než je standardní model, zvolíte model M Performance. Mercedes donedávna takovou možnost nenabízel a s trochou nadsázky se to dalo označit jako „AMG nebo nic“. Časy se však mění a i stuttgartská automobilka přichází se slabším AMG.
Oficiálně se nový model, dostupný jako sedan i kombi, jmenuje C 450 AMG Sport jeho hlavním trumfem oproti ostatním verzím v nabídce je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec se zvětšeným tlakem turbodmychadla. Při 5500 ot./min totiž produkuje 367 koní a mezi 2000 – 4200 ot./min se nachází maxima točivého momentu, číselně vyjádřeného na 517 Nm. Poháněná jsou všechna kola se standardní distribucí výkonu v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy a to přes sedmistupňový automat. 100 km/h tak sedan zvládne za 4,9 sekundy (kombi je o 0,1 sekundy pomalejší), maximální rychlost je obligátně limitována na 250 km/h.
Od silnějšího bratříčka a plnohodnotného AMG si AMG Sport půjčuje stavitelné tlumiče, pevnější pružiny, přepracované řízení nebo upravená přední táhla. Původní nejsou ani odvětrávané brzdy o průměru 360 mm vpředu a 320 mm vzadu, skrývající se za 18palcovými koly. Další vzhledové změny zahrnují větší nasávací otvory v předním nárazníku, upravenou masku chladiče, černé kryty zrcátek, čtyři koncovky výfuku v tmavém chromu a decentní spoiler na víku pátých dveří. V interiéru je změn daleko méně a v podstatě se soustřeďují jen na zpolštělý sportovní volant, červené prošívání, sportovní sedačky s červenými pásy a slitinové pedály.
Zdroj: Mercedes-Benz