Policie chce mýtné brány využít na měření rychlosti a bezpečné vzdálenosti

Mýtné brány jsou na našich dálnicích už nějaký čas nevyužité. Mohly by se však využít k měření rychlosti i bezpečné vzdálenosti. Po instalaci prvního mýtného systému nyní došlo k přechodu na druhý, o něco modernější, kde už nejsou původní mýtné brány potřeba. A tak se začíná řešit, jak je využít dále. Možností může být celá řada. Mohou se stát třeba nosiči určitých informačních cedulí, nebo se mohou stát také pomocníky při kontrole toho, zda řidiči dodržují vše, co mají. A právě tato varianta využití začíná být aktuální.

Využití na měření rychlosti

První možnost využití mýtných bran by spočívala k možnosti instalovat na současné konstrukce radary. Nikoliv ty, které měří aktuální rychlost při průjezdu branou, ale ty radary, které jsou určeny k takzvanému úsekovému měření. Ty jsou charakteristické tím, že zaznamenají vozidlo při vjezdu do daného úseku, při výjezdu z úseku a systém spočítá jeho průměrnou rychlost. Pokud je vyšší než maximální povolená, je to pro řidiče problém.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Využití na měření bezpečné vzdálenosti

Vzhledem k aktuálně hodně diskutované novelou zákona se začíná mluvit také o tom, že by se na mýtné brány mohly instalovat i zařízení, které nebudou jenom měřit rychlost, ale budou měřit také bezpečnou vzdálenost. Ta je aktuálně velkým tématem. Zatímco do současné doby nebyl tento přestupek nijak pokutově řešen, návrh přichází se sankcí ve výši 2 500 Kč pro toho, kdo bezpečnou vzdálenost nedodržuje. Mýtné brány by tak mohly být nosičem i tohoto zařízení, který bude spolehlivě měřit konkrétní vzdálenost mezi vozidly.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Co však nikdo neřekl, jak takový systém umístěný na mýtné bráně rozpoznám, zda bude zaznamenaný řidič typickým „lepičem na zadek“, nebo se bude jednat o nevinnou osobu, před kterou se těsně před mýtnou branou s měřícím zařízením zařadilo předjíždějící vozidlo, které ještě nestačilo dostatečně odjet do bezpečné vzdálenosti.

Zdroj: Autorský text, ČTK, PSP, PČR

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora