Poprvé se Audi A3/S3 představila jako sedan

Audi vstoupí letos na jaře s modelem A3 Sedan do třídy kompaktních sedanů, největšího tržního segmentu na světě. Dynamický čtyřdveřový vůz nabízí všechny přednosti modelové řady A3 – nízkou hmotnost díky lehké konstrukci, výkonné a velmi úsporné motory a četná highendová řešení informačních, zábavních a asistenčních systémů.

Audi A3 Sedan zaujme expresivním sportovním vzhledem a precizností v každém detailu. Jeho design mísí prvky klasického tříprostorového konceptu s filozofií kupé. „Linie tornádo“ tvoří na bocích charakteristickou hranu, na níž se láme světlo a která je patrná v celé délce vozu. Převisy jsou krátké. Čtyřdveřový vůz má rozvor 2,64 metru a celkovou délku 4,46 metru. Dynamická linie nad bočními prahy stoupá strměji než u ostatních dvou modelů A3. Boční plochy mají intenzivnější křivky a podběhy kol vystupují o trochu víc do prostoru. A3 Sedan je s šířkou 1,80 metru o jedenáct milimetrů širší než A3 Sportback. Jeho výška 1,42 metru je však o devět milimetrů nižší než u Sportbacku.

Čtyřdveřový vůz vyjadřuje svou originalitu rovněž odlišně tvarovanou kapotou, nárazníky, otvory pro přívod vzduchu a maskou chladiče Singleframe. Vzadu je do víka zavazadlového prostoru integrován spoiler a zadní světlomety zdůrazňují svými širokými a nízkými tvary horizontální linie vozu. Na přání se pro ně dodává technologie LED. Audi bude hned od uvedení na trh nabízet rovněž přední světlomety LED, jejichž inovativní technologie a osobitý vzhled podtrhují výjimečné postavení modelu A3 Sedan.

Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 150 koní a nabízí maximální točivý moment 320 Nm. A3 Sedan s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a může jet nejvyšší rychlostí 213 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva je 4,2 litru na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 108 g/km. Klíčové výkonové parametry motoru 1.4 TFSI jsou 140 koní a 250 Nm. Při nízkém zatížení motor deaktivuje systém COD dva válce. Motor 1,4 litru spotřebuje v průměru jen 4,7 litru benzinu na 100 kilometrů, jeho emise CO2 jsou 109 g/km. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouhých 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost je 213 km/h. Jednotka 1.8 TFSI je vyladěna na nejvyšší výkon 180 koní a maximální točivý moment 250 Nm. Využívá rozsáhlý paket highendových technologií včetně dvojitého vstřikování přímo do spalovacích prostorů a do sacího potrubí. Tento motor je zárukou sportovní dynamiky, která se projevuje standardním sprintem z klidu na 100 km/h za 7,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 232 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva je 5,7 litru na 100 km. Tomu odpovídá hodnota emisí CO2 135 g/km.

Mohlo by vás zajímat:  Audi SQ5 TDI Exclusive Concept míří do Paříže

V závislosti na motoru se používá buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo S tronic. Dvouspojková převodovka řadí bez znatelného přerušení toku hnací síly. Řidič ji ovládá buď pákou voliče, nebo páčkami na volantu. Program řazení D je koncipován pro maximální hospodárnost, zatímco ve sportovním režimu S je udržována vyšší úroveň otáček. Ve spolupráci se systémem jízdní dynamiky Audi Drive Select nabízí S tronic v režimu „efficiency“ volnoběžnou funkci, která dále snižuje spotřebu paliva.

Za “pole position“ ve svém segmentu vděčí Audi A3 Sedan do značné míry konstrukci podvozku. Všechny motory jsou skloněny o dvanáct stupňů dozadu, přední náprava je posunuta víc dopředu. Přední náprava má konstrukci typu McPherson se spodními rameny ve tvaru písmene A a hliníkovými otočnými ložisky. Je uložena v hliníkovém pomocném rámu. Audi A3 Sedan má kola s průměrem ráfku 16 až 18 palců. Společnost quattro GmbH může nabídnout kola s průměrem ráfku až 19 palců. Kotoučové brzdy vpředu mají vnitřní chlazení. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zahrnuje rovněž funkci elektronické uzávěrky diferenciálu. Ta v rychle projížděných zatáčkách velmi mírně přibrzďuje vnitřní přední kolo, aby se minimalizovala nedotáčivost a zlepšila trakce.

Interiér modelu Audi A3 Sedan je charakterizován pečlivým zpracováním všech detailů. Linie a plochy mají čistý design a dlouhý oblouk překlenuje šířku čelního okna. Přístrojová deska se zakřivenou čelní plochou je štíhlá a středová konzola je mírně natočena směrem k řidiči. Na přání dodávaný barevný displej informačního systému řidiče ukazuje obrazy ve velmi podrobné 3D grafice. Počínaje systémem MMI Radio Systém disponuje ovládací rozhraní MMI elektricky výsuvným displejem. Zákazník si může objednat volant s dole zploštělým věncem, multifunkčními tlačítky a pádly pro manuální řazení. Audi nabízí rovněž sportovní sedadla vpředu, která jsou ve výbavové linii Ambition součástí sériové výbavy. Na přání jsou pak k dispozici sportovní sedadla v úpravě S line s integrovanými opěrkami hlavy.

Díky dlouhému rozvoru si mohou cestující na zadních sedadlech užívat také velkého prostoru a pohodlného nastupování. Zavazadlový prostor má objem 425 litrů, který lze zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel, do nichž může být na přání integrován uzavíratelný otvor pro přepravu dlouhých předmětů. Víko zavazadlového prostoru se po odjištění otvírá automaticky. Mezi další komponenty informačních a zábavních systémů patří modul pro příjem digitálního rozhlasového vysílání (DAB+), Audi Phone Box pro pohodlné připojení mobilního telefonu k anténě vozidla a audiosystém Bang & Olufsen, jehož zesilovač o výkonu 705 W napájí 14 reproduktorů vytvářejících prostorový zvuk ve formátu 5.1. Světlovody LED osvětlují mřížky reproduktorů v předních dveřích.

Mohlo by vás zajímat:  Audi končí s automaty multitronic

Audi Connect zahrnuje veškeré technologie, které propojují řidiče s vozem, internetem, infrastrukturou a dalšími vozidly. Audi ještě více zvýšilo atraktivitu tohoto systému, protože v místech pokrytí je připojení k internetu zajištěno prostřednictvím mimořádně rychlého standardu LTE. Telefonní modul LTE nahradil předchozí modul UMTS a umožňuje v automobilu stahování rychlostí až 100 MBit/s. Audi Connect umožňuje cestujícím pohodlně surfovat po internetu a vyřizovat elektronickou poštu prostřednictvím integrovaného hotspotu WLAN. Řidičům přináší do vozu na míru střižené internetové služby Audi, které sahají od navigace s fotografickými podklady Google EarthGoogle Street View, přes online dopravní informace Audi až po aplikaci Audi Music Stream pro chytré telefony. Nabídku završují zpravodajské a informační služby.

Výkonné Audi S3 Sedan

Jen několik měsíců po uvedení nového sedanu představí Audi vrcholný model S3 Sedan. Motor 2.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 300 koní a točivého momentu 380 Nm. Vysokovýkonný čtyřválcový motor kombinuje pokrokové technologie s vysokou účinností – dvojité vstřikování paliva, sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců, Audi Valvelift System a modul s otočným ventilem pro řízení chladicí soustavy.

Audi S3 Sedan ve spojení s převodovkou S tronic zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Verze s mechanickou převodovkou zvládne toto cvičení za 5,3 sekundy. Nejvyšší rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec má průměrnou spotřebu paliva 6,9 l/100 km, resp. 7,0 l/100 km (s převodovkou S tronic, resp. s mechanickou převodovkou) – tomu odpovídají emise CO2 ve výši 159 g/km, resp. 162 g/km. Hnací sílu mezi přední a zadní nápravu rozděluje rychle pracující vícelamelová mezinápravová spojka systému quattro.

Podvozek snižuje karoserii o 25 mm. Velké kotoučové brzdy, vpředu s průměrem 340 mm, pracují za sériově dodávaným 18“ koly. Progresivní řízení s elektrickým posilovačem má variabilní převod – ve středové poloze je řízení méně strmé, zatímco při velkém natočení volantu je převod velmi strmý. Systém řízení jízdní dynamiky Audi Drive Select je součástí sériové výbavy a na přání se dodává adaptivní tlumení Audi Magnetic Ride.

Vzhledově se vrcholný model odlišuje úpravami nárazníků, masky chladiče Singleframe, otvory pro přívod vzduchu, kryty vnějších zpětných zrcátek, bočními prahy a zadním spoilerem. Z difuzoru vystupují čtyři chromované oválné koncovky výfukové soustavy. S3 Sedan nabízí v interiéru sportovní sedadla, přístroje se stupnicemi na šedém podkladu a ozdobné obložení s povrchovou úpravou z kartáčovaného hliníku.

Nová Audi A3 Sedan bude uvedena na český trh na podzim, cena zatím není stanovena.

Zdroj: Audi