Porsche Cayenne Diesel S – Šest nebo osm válců?

S naftovým Porsche Cayenne jsem měl možnost se svézt na podzim loňského roku, a přestože jsem se k němu stavěl zprvu docela skepticky, stal se nakonec mým favoritem. Vidlicový šestiválec od Audi nebyl vůbec špatnou volbou jak z hlediska jízdní dynamiky, tak spotřeby paliva. Velmi překvapujícím prvkem je styl, jakým dvoutunové SUV pružně zrychluje. Na základě těchto skutečností mě pak nemohla nezaujmout zpráva o připravované verzi Diesel S.

Dle magazínu Car & Driver bude stávající třílitrový šestiválec ve verzi S nahrazen vidlicovým osmiválcem o objemu 4,2 litru s maximálním výkonem 258 kW a točivým momentem 800 Nm. Progres oproti 180 kW a 550 Nm je tedy znát již na papíře. O spojení jednotky s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic není třeba diskutovat.

Na základě stále omílaného snižování spotřeby paliva a produkce škodlivin se osobně přikláním k instalaci nového třílitrového biturba rovněž s rodokmenem Audi. Důvodem je nižší hmotnost agregátu, stále dostatečně vysoký výkon 230 kW a 650 Nm točivého momentu. Uvidíme tedy, jak se situace nakonec vyvrbí. Bez ohledu na motor však bude Porsche Cayenne Diesel S nabízeno výhradně v Evropě.