Porsche představilo Cayenne pro modelový rok 2015

Modernizace Porsche Cayenne je rozsáhlejší, než se na první pohled zdá. Nový je design karosérie i interiéru, pod kapotu se dostaly nové motory a úpravami prošel také podvozek.

Design karosérie návrháři osvěžili novou maskou chladiče a kompletně přepracovaným předním nárazníkem s aktivními lamelami pro lepší přívod vzduchu k motoru, což zajistí lepší chlazení. Přepracována byla dále kapota, přední blatníky, zadní nárazník s upravenými koncovkami výfuku, víko kufru s novým místem pro SPZ a také zadní světla, která mají nový tvar a nabízejí 3D efekt. Když jsme u světel, tak přední u verzí Diesel, S a S E-Hybrid jsou bi-xenonová s LED diodami pro denní svícení a u verze Turbo jsou dokonce celá z LED diod a nabízejí systém Porsche Dynamic Light. V interiéru se měnil design multifunkčního volantu s řazením pádly pod volantem. Zadní sedadla jsou nyní více komfortní a za příplatek je lze vybavit ventilací.

Lehce upraven byl podvozek Cayennu, který nyní slibuje víc komfortu, který však nebude vykoupen horšími jízdními vlastnostmi. Pod kapotou nezůstal kámen na kameni – všechny verze dostaly systém stop/start zakomponovaný do osmistupňového automatu Tiptronic, nový termální management a již zmíněné aktivní lamely, které jsou otevírány nebo zavírány v závislosti na potřebě motoru.

Mohlo by vás zajímat:  Netradiční tuning Nissanu Qashqai

Cayenne S dostal dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.6 litru, který nahradil atmosférický osmiválec o objemu 4.8 litru v předchozím modelu, z menšího SUV Macan Turbo, který má 420 koní v 6000 ot./min a točivý moment 550 Nm, dostupný mezi 1350 – 4500 ot./min. Znamená to mezigenerační nárůst o 20 koní a 50 Nm. Na sprint z 0 na 100 km/h potřebuje Cayenne S 5,5 sekundy (5,4 sekundy s paketem Sport Chrono) a dokáže uhánět maximální rychlostí 259 km/h, to vše při spotřebě mezi 9,5 – 9,8 l/100 km a emisemi CO2 mezi 223 – 229 g/km. Akcelerace se tak oproti předchůdci zlepšila o 0,4 sekundy a maximální rychlost stoupla o 1 km/h, spotřeba naopak poklesla o 1 l/100 km.

Druhou benzínovou variantou je Cayenne Turbo s 4.8litrovým osmiválcem s dvěma turbodmychadly, který má výkon 520 koní při 6000 ot./min a točivý moment 750 Nm, dostupný mezi 2250 – 4000 ot./min. To znamená nárůst o 20 koní a 50 Nm. Na 100 km/h je Turbo za 4,5 sekundy (s paketem Sport Chrono za 4,4 sekundy) a má maximální rychlost 278 km/h, spotřeba se pohybuje mezi 11,2 – 11,5 l/100 km

Mohlo by vás zajímat:  Polestar údajně připravuje sportovní verze vozu Volvo XC90

Úspornější stránku Cayennu zastupují verze Diesel a S Diesel. Cayenne Diesel má pod kapotou třílitrový šestiválec o výkonu 262 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 580 Nm mezi 1750 – 2500 ot./min. Při spotřebě mezi 6,6 – 6,8 l/100 km (emise CO2 173 – 179 g/km) trvá Dieselu sprint na 100 km/h 7,3 sekundy (7,2 sekundy s paketem Sport Chrono) a rozjede se maximálně na 221 km/h. Silnější Cayenne Diesel S má pod kapotou 4.2litrový osmiválec o výkonu 385 koní ve 3750 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2000 – 2750 ot./min, který dokáže velké SUV rozpohybovat na 100 km/h za 5,4 sekundy (5,3 sekundy s paketem Sport Chrono). Maximální rychlost je 252 km/h, spotřeba přitom nepřesáhne 8 l/100 km (emise CO2 209 g/km).

Konečně tou asi nejzajímavější variantou je plug-in hybridní Cayenne S E-Hybrid, nahrazující předchozí Cayenne S Hybrid. Pod kapotou plug-in hybridního SUV najdeme třílitrový zážehový šestiválec s kompresorem o výkonu 333 koní a elektromotor o výkonu 70 kW, systémový výkon auta činí 416 koní při 5500 ot./min a točivý moment je 590 Nm mezi 1250 – 4000 ot./min. Elektromotoru dodávají výkon lithium-iontové baterie o kapacitě 10,8 kWh, což stačí na čistě elektrický dojezd, v závislosti na jízdním stylu, mezi 18 – 36 km s maximální rychlostí 125 km/h. Pokud jede auto v kombinovaném, tedy hybridním režimu, dosahuje maximální rychlosti 243 km/h a na 100 km/h sprintuje za 5,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba je přitom na úrovni 3,4 l/100 km a emise CO2 na 79 g/km. 

Mohlo by vás zajímat:  Ford F-150 SVT Raptor v modelovém roce 2013

V Německu bude nový Cayenne dostupný od 11. října za ceny startující na 66 260 eurech (cca 1 819 000 korun) za Cayenne Diesel. Cayenne S přijde na 80 183 euro (cca 2 201 000 korun), Cayenne S Diesel a Cayenne S E-Hybrid přijdou na 82 087 euro (cca 2 254 000 korun) a konečně Cayenne Turbo stojí 128 378 euro (cca 3 525 000 korun).

Zdroj: Porsche