V předešlých článcích, kde jsme se věnovali koncernu VW v Ženevě, jsme vždy upozorňovali, že nám ženevská expozice jednotlivých značek pořádně zezelená. Naštěstí to není případ úplně všech značek, protože pokud by byl, nestála by tu před námi nová generace sportovního Porsche 911 GT3.
To vychází hlavně technicky z Carrery S. Oproti té je v oblasti zadní nápravy o 44 mm širší a nabízí také agresivnější design s novými nárazníky, prahy, difuzorem a hlavně velkým zadním křídlem. Celkově skvělý dojem dotváří dvacetipalcová kola a stavitelný podvozek.
911 GT3 nabídne, jako první Porsche vůbec, aktivní řízení zadní nápravy. Fígl spočívá v tom, že dle rychlosti nařídí systém zadní kola do protipohybu těch předních, takže zlepší jak stabilitu, tak také jízdní vlastnosti. GT3 dále využívá také uzávěrku zadního diferenciálu.
Pod kapotou se nachází šestiválec o výkonu 475 koní. Motor má původ v tom z Carrery S, oproti ní však dostal mnoho nových věcí jako například klikovou hřídel nebo nové ventily. S touto výbavou zrychlí 911 GT3 na 100 km/h za 3,5 sekundy a rozjede se na 315 km/h. O přenos výkonu na zadní kola se postará sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK.
Zdroj: Porsche