Porsche představuje 911 Carrera modelového roku 2016

O modernizaci Porsche 911 bylo napsáno i namluveno mnohé. Jeho zásadní položkou není ani tak nový vzhled, ale dvakrát přeplňovaný šestiválec pod kapotou. Vedle něj je standardem nový multimediální systém a za příplatek se objevuje řiditelná zadní náprava.

Fanoušky i potencionální zákazníky bude jistě nejvíce zajímat dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, kvůli němuž se například změnila i poloha lamel na kapotě motoru z horizontálních na vertikální. 911 Carrera s ním nově produkuje 370 koní a 450 Nm, 911 Carrera S dokonce 420 koní a 500 Nm. V obou případech jde o nárůst o 20 a 60 Nm, přičemž točivý moment je dávkován plynule v pásmu od 1700 do 5000 ot./min. S dvouspojkovou automatickou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono se Carrera S dostane na 100 km/h za 3,8 sekundy, což z ní dělá první Carreru v historii, která prolomila magickou čtyřsekundovou hranici. Standardní provedení je o 0,4 sekundy pomalejší, což ale pořád znamená dvoudesetinové zlepšení v porovnání s předchůdcem. Maximální rychlost je v případě Carrery 295 km/h a Carrery S 308 km/h. Hlavním motivem pro instalaci přeplňovaného motoru je však nižší spotřeba paliva – Carrera s převodovkou PDK tak vykazuje zlepšení o 0,8 l/100 km a Carrera S se stejným ústrojím dokonce o 1,0 l/100 km! Globálně se Němci chlubí snížením spotřeby o 12 procent.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Renault Espace už není klasickým MPV

Řeč již byla o příplatkovém paketu Sport Chrono, jenž obsahuje například volant s voličem jízdních režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual. Pokud je součástí auta automat PDK, pak je v interiéru ještě jedno tlačítko, a sice Sport Response Button, zlepšující po dobu 20 sekund odezvu pohonného ústrojí. Novou součástí standardní výbavy je o 10 mm snížený podvozek PASM s přenastavenými tlumiči a možností zvolit si řiditelnou zadní nápravu. Ta zlepšuje poloměr otáčení o 0,5 metru. Pětipaprsková kola byla na zadní nápravě rozšířena o půl palce, Carrera S navíc dostala na 305 mm rozšířené zadní pneumatiky. Vedle sportovních zážitků však ve Stuttgartu myslí i na každodenní použití, proto je možné 911 Carrera a Carrera S vybavit hydraulickým „zvedacím systémem“ na vzpěrách přední nápravy, zvyšující světlou výšku o 40 mm během pěti sekund.

Mohlo by vás zajímat:  Driving shoes - styl a pohodlí nejen pro řidiče Ferrari

Změny vzhledu jsou oproti těm technickým zanedbatelné a laickým okem prakticky nerozeznatelné. Přepracována byla přední i zadní světla, nárazníky mají vedle nové tvaru rovněž zrevidované nasávací otvory a úplnou novinkou je tvar klik dveří, respektive design litých kol. Kabinu zdobí přepracovaný multimediální systém PCM se sedmipalcovým displejem, navigací s integrovanými službami Gogole Earth a Streetview, Wi-Fi připojením a rozhraním Apple CarPlay. Nový volant má průměr 375 mm, pokud zvolíte příplatkový „model“ GT, pak se tato hodnota sníží o 15 mm. Ve středové loketní opěrce je nejen místo na odložení mobilního telefonu, ale též prostor pro nabíječku. Bezpečnostní výbava nově obsahuje adaptivní tempomat, varování na předměty v mrtvém úhlu při přejíždění z jednoho pruhu do druhého, automatický systém ponárazového brzdění a hlídání rychlosti prostřednictvím automatických brzd, které nedovolí překročit předem stanovený limit.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes představil třídu S se spotřebou 3 l/100 km

Prodej se v Německu rozběhne 12. prosince letošního roku, základní cena je 96 605 euro (cca 2 611 000 korun) u 911 Carrera, respektive 110 766 euro (cca 2 994 000 korun) u 911 Carrera S. Kabriolet je v obou případech o 13 090 euro (cca 354 000 korun) dražší.

Zdroj: Porsche