Porsche Taycan bude opravdu dravé. Elektromotory nabídnou výkon 319 nebo 360 kW

Porsche 826385 960 720[1]

Ještě před oficiálním představením nového Porsche Taycan se nám dostali některé neoficiální technické specifikace, kterými se bude nový vůz pyšnit. Pojďme se podívat, s čím nás nové Porsche překvapí.

Vybírat bude z čeho

Nový Taycan se budoucím zákazníkům nabídne ve dvou kapacitách akumulátorů a v pěti výbavových verzích. Oficiální představení nás čeká v průběhu léta, každopádně na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se již představil prototyp, který rozvířil nejednu internetovou diskusi a nastartoval stovky spekulací ohledně jeho technických specifikací.

Co o něm víme?

Unikly také neoficiální technické údaje, na které se podíváme blíže. Nové elektrické Porsche se nám tak představí hned v několika výkonnostních variantách. Základní verze bude vybavena dvěma akumulátory o kapacitě 80 kWh s pohonem zadních kol.

Mohlo by vás zajímat:  Morgan Plus 8 na prodej

Zájemci o základní model si pak budou moci vybrat ze dvou výkonových verzí a to verze s 240 kW a 280 kW.

Silnější

Druhá verze Taycanu Carrera 4S bude ještě výkonnější a kapacita akumulátorů se u tohoto modelu zvedne z původních 80 na 96 kWh. Tento výkon pak podpoří ještě pohon všech čtyř kol. Kupující si opět budou moci vybrat ze dvou verzí: 319 a 360 kW.
Svištící střela

Poslední verze už je pro opravdové milovníky rychlosti. Akumulátory budou do motorů dodávat energii o výkonu 447 kW, což odpovídá síle 600 koňských sil, které budou pohánět všechna kola.

Mohlo by vás zajímat:  Lamborghini Aventador jako služební vozidlo arabské policie

Motory budou disponovat také desetisekundovým overboostem, který z auta udělá opravdovou rychlostní střelu.
A kolik elektrosporťák ujede?
Elektroauta nejsou pro každého, a tak je u nich důležitý dojezd, který se často stává jejich největší slabinou. Nový Taycan slibuje dojezd až 515 km.

Zrychlení tohoto sporťáku z 0 na 100 je neuvěřitelných 3,2 sekundy, na 200km/h to zvládne za 10 sekund a to už je pořádný odpich. Maximálka tohoto vozu by měla být 261km/h.
Nabíjení akumulátorů by mělo být zajištěno díky rychlonabíječkám s výkonem 250kW s 800 V. Vyvíjí se také výkonnější nabíječka, která pracuji s 350kW. Protože s takovým výkonem bude pravděpodobně potřeba nabíjet celkem často.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora