Porsche závodí na Marsu díky české značce

Pavel Turek A Jan Rambousek

Unikátní série uměleckých plakátů, které spojují slavnou minulost Porsche s dalekou budoucností, kdy by se mohly závody konat na Marsu či Měsíci, je výsledkem spolupráce legendární německé automobilky a kreativního týmu kolem úspěšného manažera se zkušenostmi z formule 1 Pavla Turka.

„V Automobilist se pyšníme přesností a pravdivostí našich uměleckých děl, obzvlášť pokud jde o historické okamžik a vozy, které se jich účastnily. Avšak tento projekt s Porsche a trochu bláznivé nápady se závoděním na Marsu a Měsíci nám umožnily, abychom ukázali i kreativnější stranu naší činnosti,“ říká Pavel Turek, CEO Automobilist. Jeho značka spolupracuje i s dalšími světoznámými automobilkami a v letošním roce uzavřela oficiální partnerství se seriály F1 a WRC.

Nápad na projekt, v němž se kreativci z Automobilist odchylují od svých standardních postupů a oživování historických momentů doplňují o futuristickou vizi, vznikl v německé automobilce u příležitosti 50. výročí prvního vítězství Porsche ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans v roce 1970. Od té doby ovládla značka tento závod 19krát.

Právě legendární vítězný model Porsche 917 KH se stal předlohou pro první dvojici plakátů. Vůz, na nějž si kvůli náročné ovladatelnosti zprvu stěžovali i sami piloti, se nakonec podařilo zkrotit a legenda byla na světě. Totožný vůz, který triumfoval v roce 1970, byl na přání Porsche přenesen do roku 2056, kdy je francouzské Le Mans už zcela jiným, neonem prosyceným městem. Avšak vytrvalostní závody se jezdí dál a 917 KH je stále u toho.

Mohlo by vás zajímat:  Problém s nastartováním vozu mívá často zcela banální příčinu

Společným jmenovatelem další dvojice plakátů zachycujících Porsche 356 SL je červený prach. Brutální podmínky 3000 km dlouhého pouštního závodu Panamericana 1953 v Mexiku nejsou nepodobné těm, které by mohly jednou panovat při epických kláních na rudé planetě. Pojede se zde v roce 2096 12. ročník Závodu na Marsu, jak Automobilist předpovídá?

„Klademe obrovský důraz na detaily a při práci na těchto dílech jsme využili také informace a fotografie z NASA. Závod na Marsu jsme umístili do prolákliny Syrtis Major, která byla vybrána jako potenciální přistávací místo příští kosmické sondy NASA, a je tudíž relativně dobře prozkoumaná. Světelné podmínky na plakátu jsou naprosto realistické,“ říká umělecký šéf Automobilist Jan Rambousek.

Mohlo by vás zajímat:  Silueta Defenderu žije dál, Land Rover poskytl licenci k užívání ikonického tvaru

Posledním slavným vozem, který Porsche pro plakáty od Automobilist vybralo, je 911 RS. První z vozů typu 911, kterému se podařilo ovládnout velký závod, v roce 1973 to bylo 24 hodin v Daytoně. Automobilka tento vytrvalostní podnik od té doby opanovala ještě 17krát a z modelů 911 se i díky tomu stal fenomén. Vůz by tak byl důstojným zástupcem Porsche v 48hodinovém závodě na Měsíci, který by podle vizionářů z Automobilist mohl probíhat na okraji kráteru Giordana Bruna už v roce 2078.

„O vizionářské projekty se zajímám dlouhodobě a měl jsem tu čest podílet se třeba na vůbec prvním letu vozu formule 1 ve stavu beztíže. V Automobilist jsme přesvědčeni, že hranice mezi řízením a létáním bude v budoucnosti rozmazána a baví nás přemýšlet nad dopady tohoto pokroku na motorsport a závodění. Měla by to být zábava i díky Porsche,“ uzavírá Pavel Turek.

Mohlo by vás zajímat:  Jarní období řidiči doslova nesnášejí. Na silnici se začínají pohybovat ti, kteří dopravu jenom komplikují

Zájemci o unikátní historicko-futuristické plakáty si musí pospíšit, všech šest typů vydává Automobilist v limitovaných edicích. Značka navíc eviduje zájem z celého světa, vždyť umělecké tisky se po šest týdnů vyjímají na všech digitálních kanálech Porsche.

O Automobilist

Automobilist je globální platformou, která nabízí nadšencům do motorsportu autentické zážitky prostřednictvím příběhů provoněných benzinem. Všechno začalo na plakátech, uměleckých tiscích a obrazech, kam šikovné ruce grafiků a špičkové digitální technologie přenesly nejslavnější momenty z historie automobilových závodů. Tým kolem Pavla Turka, úspěšného manažera s mnohaletými zkušenostmi z formule 1, a Jana Rambouska, kreativního ředitele, dokázal zaujmout promotéry F1 a stal se oficiálním dodavatelem.

Automobilist je také partnerem MS v rallye (WRC) a spolupracuje s mnoha významnými motoristickými značkami, jako jsou Mercedes, Ferrari, McLaren či Maserati. Ambasadory projektu jsou bývalé i současné hvězdy motorsportu jako Sir Jackie Stewart, David Coulthard, Mick Doohan či André Lotterer.

Zdroj: Porsche
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora