Poruchy po záruce? Tady jsou celkem časté

Automobilky se v dnešní době snaží o to, aby získaly co nejvíce zákazníků. Cest, jak to mohou udělat, je poměrně dost. Jednou z takových je snaha ukázat to, že přinášejí skutečnou kvalitu. Obvykle na ni lákají tím, že nabízejí různé druhy záruk. Ty už dávno nejsou jenom klasické dvouleté, jelikož velmi často jsou záruky spojené i s delším obdobím. Na jednu stranu to jasně ukazuje na fakt, že kvalita šla nahoru. Na druhou stranu je zde otázka, co se stane s vozy, když záruka skončí.

Tato otázka však může mít i své odpovědi, které vycházejí ze statistik. Jednu z takových aktuálně zveřejnila pojišťovna s názvem Warranty Direct ve. Jejím unikátem je to, že pojišťuje auta právě proti technickým problémům, které mohou nastat po skončení záruky. V praxi tak lze mluvit o jejím prodloužení. Jelikož je o danou službu celkem velký zájem, dá se mluvit i o celkem zajímavých datech, která jsou s tímto spojena.

Land Rover

Na první pohled zajímavý automobil, který mnohý považují  za auto, které je a bude kvalitní. Po dobu záruky tomu tak skutečně je. Jinak je tomu ale ve chvíli, kdy záruka skončí. Pokud se podíváme a statistiky, které pojišťovna Warranty Direct ukazuje, tak je nutné zcela jasně říci to, že problémy má s vozem Land Rover Defender 30 procent jeho majitelů. A to rozhodně není málo, jelikož je to v podstatě každý třetí.

Jsou ale i další modely, které pro mnoho majitelů nejsou podle statistik pojišťovny rozhodně žádnou konkrétní výhrou. Pokud máme být konkrétní, tak se jedná i o model Land Rover Discovery, u kterého se závady objevují zhruba u 28 procent všech klientů. O moc lépe si však nestojí ani další z prestižních modelů a pro někoho také jasný symbol kvality. Máme na mysli model Range Rover, kde se mluví o 26 procentech. Vše doplňuje ještě model Land Rover Freelander, kde má problémy celkem 16 procent všech majitelů. Vůči předchozím to sice není moc, ale na druhou stranu to není ani málo.

Mohlo by vás zajímat:  VW a šestiválcové turbo – seznamte se s novými SUV

Jaguar

Na druhém místě v celkovém výčtu zůstává další britská automobilka, což jí nijak výrazně nelichotí. Zvláště proto, že i ona je dnes považována za jednu z těch prestižních, která vzhledem k cenám vozů rozhodně není pro každého. Jak však ukazuje pojišťovna Warranty Direct, po skončení záruky má s touto automobilkou problémy celá řada majitelů a tak je na zvážení, zda jde nebo nejde o dobrou volbu. Vozy sice vypadají krásně, ale na druhou stranu by se od nich přece jenom očekávala jistá výjimečnost i s ohledem na vyšší kvalitu. Třeba i proto, že vzhledem k jejich cenám nebudou ani ceny oprav ani ceny náhradních dílů rozhodně nijak malé. Bude tomu spíše naopak.

Opel

Třetí místo už patří té automobilce, která má poměrně široké portfolio vozů, kde jsou zahrnuty jak vozy lepší, tak samozřejmě i ty běžné. Zde už se dá přece jenom očekávat, že se nějaká ta závada postupem času objeví. Na druhou stranu to, že je Opel řazený na třetí místo rozhodně nenasvědčuje tou, že bychom mluvili o automobilce, která by měla být spojena s kvalitou. Je proto dobré být na pozoru. Jak u vozů nových, tak i v případě, že plánujete koupi ojetiny.

Renault

Francouzské automobilky nemají mezi lidmi nijak zvlášť dobrou pověst. A to už celkem dlouhou dobu. Jsou sice modely, které z tohoto vybočují, ale celkově musíme říci, že si nestojí zase až tak dobře. Ostatně pojišťovna Warranty Direct to jenom potvrzuje. Když se podíváme na čtvrté místo v oblasti poruchovosti po záruční době, tak se na něm nachází právě Renault. I na tyto vozy je dobré dát si při výběru pozor. I když podobně jako u Opelu platí, že výběr vozů je celkem velký a portfolio obsahuje jak kvalitu, tak i spíše obyčejnější vozy. A je jasné, že ty celou statistiku výrazněni kazí. V případě zájmu o vůz této automobilky je tedy třeba dobře vybírat a podívat se i na statistiky daného modelu.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche usilovně pracuje na čtyřválcovém motoru

O jaké poruchy se jedná nejčastěji?

Pojišťovna přinesla i statistiku konkrétních poruch. I ty je dobré znát, jelikož vám velmi často ukážou to, jak komplikovaná může být samotná diagnostika, nebo oprava. Nutno říci, že většina problémů je jasně spojena s tím, že se s vozem pravidelně jezdí a tak se dostaví únava materiálu a konstrukce. Nejvíce problémů se tak týká a týkalo hlavně samotných náprav a také zavěšení kol. Jedná se o dokonce 21 procent všech závad, což je opravdu číslo poměrně velké.

Dále nelze opomíjet problém číslo dvě. Ten je v současné době nejenom celkem očekávatelný, ale říci je třeba také to, že bude stále častější. Jedná se o problémy, které jsou spojené s elektronikou. Pokud se podíváme na statistiku poruchovosti, tak ze všech závad je to 20 procent. Tedy každá pátá závada. A jelikož elektroniky je v současných autech stále více, určitě toto číslo bude jenom stoupat.

Na třetím místě se objevují ty problémy, které jsou spojeny hlavně s katalyzátory, výfukovými a dále emisními systémy. Jde například o komplikace spojené s naftovými motory a jejich tolik kritizovanými filtry pevných částic. Zde už podíl závad není zase až tak hrozný, jelikož se zde mluví o desetiprocentním podílu.

Když jde o podíl čtvrtý, tak je pro mnohé dost možná překvapivý a čekal by ho jenom málokdo. Podle statistik pojišťovny je totiž na místě čtvrté, s podílem osmi procent, závada která se týká chladicích systémů. Jde tedy o problémy spojené hlavně s chladičem, u kterého nebývá nic výjimečného třeba to že může téci, což je jeden z typických problémů, který je spojen hlavně s únavou materiálu.

Komentáře