Jaká je jedna z nejtypičtějších zimních nepříjemností, které vás mohou za volantem potkat? Prasklé čelní sklo. Na vině jsou nejen drobné kamínky a štěrk, kterými silničáři sypou některé komunikace, aby byly i na sněhu a náledí alespoň trochu sjízdné a bezpečné, ale také teplotní skoky, jimiž skla auta trpí. Řada řidičů totiž odstraňuje námrazu z čelního skla nešetrně teplou vodou, čímž ho skokově ohřeje i o několik desítek stupňů.
Oprava hrazená pojišťovnou
Opravu čelního skla kryje za určitých podmínek povinné ručení, ale v praxi se s něčím takovým nesetkáte. Muselo by se jednat o poškození způsobené kamínkem, který odletěl od kol jiného auta. Navíc byste museli řidiče příslušného vozu zastavit, škodu s ním zdokumentovat a informovat jeho pojišťovnu. Něco takového je pochopitelně nereálné – představte si, že by se s podobným požadavkem někdo obrátil na vás.
Opravu prasklého čelního skla může pojišťovna spolufinancovat také v případě, že máte uzavřené havarijní pojištění. V takovém případě vás čeká spousta papírování. A také se připravte na to, že budete muset hradit spoluúčast. Ta může být jen symbolická, ale klidně také vyšší než částka, kterou proplatí pojišťovna. Záleží na tom, jakou pojistku máte uzavřenou.
Oprava svépomocí
Sklo si nicméně můžete opravit i sami, a navíc s jen symbolickými náklady. Tedy pokud jde skutečně o drobnou prasklinku od kamínku, ne o velký škrábanec. Vystačíte si se sadou na opravu čelního skla, kterou zakoupíte za několik stokorun. V sadě obvykle bývá:
- Aplikátor pryskyřice i s držákem
- Injekční stříkačka
- Folie na zacelení praskliny
Prasklinu je třeba pečlivě vyčistit a odmastit. Pak postupujte podle návodu k vaší sadě, obvykle je třeba prasklinu zaplnit pryskyřicí a přelepit průhlednou fólií. S trochou šikovnosti bude vaše sklo vypadat jako nové, aniž byste museli sáhnout hluboko do kapsy.
Zdroj: Autorský text