Pouze správná údržba prodlouží autu život. Některé chyby ho ale doženou spíš do servisu

Co dělat, aby auto dobře a také dlouho sloužilo? Je nezbytné se o něj správně starat. Některé postupy jsou ale spíše kontraproduktivní a vozu mohou uškodit, než aby mu prospěly. O co se konkrétně jedná a jak to dělat správně?

Zahřívání motoru

Studený motor by se neměl nijak výrazně namáhat. Vždy je třeba počkat, až bude zahřátý na provozní teplotu. Řada lidí motor zahřívá na volnoběh, při stání. A právě to je chyba, která mu nijak výrazně neprospívá. Naopak. Motor by měl být vždy zahříván až během jízdy. Ta by měla být pozvolná, pomalá, spojená s nižšími otáčkami.

Vytáčení motoru

Vytáčet motor do červených čísel je špatně, to ví pochopitelně každý. Mnoho lidí tak drží otáčky na naprostém minimu. I při tom však každý motor trpí a podtáčení mu rozhodně nesvědčí. Pokud je zahřátý, není nutné se držet nějak výrazně na co nejnižších hodnotách. Naopak. Využití většího rozsahu je vždy ku prospěchu věci a motor nejenom dlouhodobě neleniví, ale je také správně používán.

Zdroj obrázku: Freepik

Krátké jízdy

Řada lidí má za to, že když s vozem nebude téměř jezdit, prospěje mu a ten stoupne na ceně. Ani to ale není až tak pravda. Krátké jízdy mohou vozu spíše škodit. Příkladů je několik. Například nedojde k dostatečnému zahřátí motoru a ten tak jede výhradně jenom studený. Dalším negativem může být u naftových aut nemožnost regenerace filtru pevných částic. Krátké jízdy nesvědčí ani akumulátoru, který lze dostatečně dobít jen při delší jízdě.

Parkování v garáži

Parkování v garáži může vozu svědčit, ale ne vždy. Pokud je garáž nevětraná a tvoří se v ní vlhkost, je to horší prostředí než parkoviště venku na ulici. Zvýšená vlhkost v garáži totiž nadměrně přispívá ke korozi. Zvláště potom v zimě, kdy se k tomu přidává agresivní sůl, která na voze ulpí a následně poměrně intenzivně napomáhá rozežírat celou karoserii.

Zdroj: https://www.rac.co.uk/drive/advice/driving-advice/driving-habits-that-damage-your-car/