Povedené naftové ojetiny, které patří k nejúspornějším na trhu

Vybíráte ojeté auto, které musí mít pod kapotou úsporný naftový motor? Pokud ano, vybrali jsme několik zajímavých vozidel, které v mnoha směrech mohou vyhovovat. Základní pravidlo výběru je stejné – dieselový motor pod kapotou, slušná spotřeba a stáří pět let. Podívejte se na zajímavé kousky.

Peugeot 208 1.4 ΗDi

Jenom málokdo by známý Peugeot 208 neznal. My si představíme verzi, která má pod kapotou naftový motor o objemu 1,4 litrů. Ten nabízí výkon 68 koní a hodnotu točivého momentu 160 Nm. Když vezmeme v potaz, že jde spíše o auto do města, může hodnota plně dostačovat. I to, že stovku máme na tachometru za dlouhých 13,5 sekundy. Kladem je určitě spotřeba udávaná hodnotou 3,8 litrů na sto.

Renault Clio 1.5 dCi

Zajímavě a velmi originálně a dynamicky vyhlížející Renault Clio může mít pod kapotou také naftový motor. A to o objemu 1,5 litrů, který je naladěn buď na 75 koní, nebo na 90 koní, což je právě ona varianta, kterou doporučujeme. Točivý moment tohoto vozu je 220 Nm a stovku zvládne za 11,7 sekundy. Skvěle se hodí pro toho, kdo chce jezdit hlavně úsporně, jelikož papírová spotřeba 3,4 litrů na sto musí nadchnout každého.

Zdroj obrázku: Suzuki

Suzuki Swift 1.3 DDiS

Mnohými velmi často opomíjené auto, což je mnohdy chyba. Zajímavý, lehce sportovní vzhled může dělat z tohoto menšího auta zajímavou volbu, i když v interiéru může provedení lehce zklamat. Pod kapotou je naftový motor o objemu 1,3 litrů, který má výkon 75 koní a točivý moment 190 Nm. Z nuly na stovku to s autem zvládnete za 12,7 sekundy. A spotřeba? Opět se lze držet pod čtyřmi litry, konkrétně na hodnotě 3,8 litrů na sto.

Toyota Yaris 1.4 D-4D

Vyhledávané Toyoty nemusí oplývat nutně jenom svou spolehlivostí, ale mohou nabídnout i velmi úspornou jízdu, s naftovými motory pod kapotou. A to je případ modelu Toyota Yaris, kde je dieselový motor o objemu 1,4 a o výkonu 90 koní. Z nuly na stovku dokáže auto zrychlit za velmi dobrých 10,8 sekund a točivý moment motoru je 208 Nm. A k tomu všemu i velmi slušná spotřeba, která je pouze 3,9 litrů na sto ujetých kilometrů.

Zdroj obrázku: Volkswagen

VW Polo 1.4 TDI

Designově i technicky velmi povedené auto, které má pod kapotou motor, který stále mnoho lidí chce. A to naftový, v tomto případě TDI o objemu 1,4 litrů. Ten může být naladěn na 75, nebo lépe 90 koní, což je varianta, kterou doporučujeme. Má točivý moment 210 Nm a na stovku to auto zvládne za 12,9 sekundy. A velkým kladem je spotřeba, která je jenom 3,6 litrů na sto ujetých kilometrů.

Zdroj:  Autorský text
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora