Povinná vzdálenost od předjížděného cyklisty je ve městech k zlosti. Ucpává provoz a zvyšuje agresi

Woman Bicycle Riding Bikeway La Serena

Kdo potká na silnici cyklistu, musí dát pozor při jeho předjíždění. Když jede méně než třicítkou, musí mu nechat minimálně metr. Při vyšší rychlosti dokonce metr a půl. To se týká jak oblastí mimo obce, tak i samotných měst – mimo lokalit, kde mají cyklisté vyhrazené pruhy a stezky. Zde tato povinnost zachování odstupu při předjíždění naštěstí neplatí.

Cesta k ucpání každého města

Dostat se dnes i přes širší centrum jakéhokoliv většího města bývá noční můrou. Aut je stále více a města se postupně ucpávají. Nedostatek jízdních pruhů a špatně seřízené semafory dělají z center nepropustný špunt. A do toho všeho nyní přibydou cyklisté. Ti účastníci silničního provozu, které jsme v minulosti snadno a rychle objeli, budou muset mít po svém boku 1,5 prostoru. V úzkých ucpaných městech je něco takového zcela nereálné.

Mohlo by vás zajímat:  Dobře vybraná barva karoserie pomůže ušetřit peníze
Zdroj obrázku: Freepik

Nekonečný koloběh

Nejenom že několik cyklistů dokáže ucpat dříve víceméně průjezdné lokality. Dojde také k tomu, že se z předjíždění cyklistů stane nekonečný příběh. A to doslova. Pracně předjetý cyklista kolonu aut na první světelné křižovatce nejenom dojede, ale jako neukázněný účastník kolonu podjede a zařadí se před ně. Padne zelená, všichni se rozjíždí a znovu svádí boj o to, aby mohli stejného cyklistu opět legálně předjet. A takto znovu a znovu, s každým dalším semaforem.

Cesta k agresi

Dříve nebo později dojde k jedinému. K odstartování agrese, kterou vyvolá podjíždějící cyklista, v tu chvíli porušující předpisy. Blokování ze strany aut, nebo dokonce fyzická inzultace bude zcela běžným koloritem mnohých měst. A to vše jenom proto, že někdo ne úplně dokonale domyslel zákon a uvědomil si jeho následky v reálném provozu. Možná kdyby někteří předkladatelé zákonů více jezdili v autech i na kole, zjistili by, že podobné nařízení, ač může být běžné v zahraničí, nemůže u nás moc fungovat. Infrastrukturou počínaje, nevychovaností cyklistů konče.

Zdroj: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2021-365
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora