Praga se vrací se závodním speciálem!

Praga, kdysi slavný český výrobce nákladních, ale i osobních automobilů opět ožívá. Sice už nejen v českých rukou, přesto značku Praga opět vídáme na automobilovém nebi. A nyní tady máme její poslední počin!

„Placka“ R1 je postavena podle nejlepších závodnických způsobů. Kompaktní, 4170 mm dlouhá karoserie je tvořena převážně karbonem a jejím základem je karbonový monokok. Kromě karbonu o bezpečnost pečují šestibodové bezpečnostní pásy, integrovaný hasící přístroj nebo bezpečnostní palivová nádrž. 

Do pouze 995 mm vysokého automobilu se „v pohodě“ nasoukají dvě dospělé osoby. Za jejich hlavami burácí čtyřválec původem od Renaultsportu o objemu 2 litry s výkonem 210 koní. Maximální točivý moment má hodnotu 220 Nm. O rozpohybování pouze 590 kg těžkého stroje se stará 6-ti stupňová sekvenční převodovka Hewland JFR s pneumatickým ovládáním a samosvorným diferenciálem. Toto všechno posílá výkon na zadní kola modelu!

Mohlo by vás zajímat:  Martin Prokop a Jan Tománek dokončili švédskou rally na skvělém 8. místě

Praga R1, která se vyrábí výhradně na Slovensku, bude mít základní cenovku 98 000 euro, tedy asi 2,5 milionu korun. Vzhledem k výkonu motoru se jedná spíše o model pro začínající závodníky. Přesto zatím R1 nedostala homologaci na běžné silnice, ale podle automobilky se na tom pracuje, tak uvidíme… 

Video ze Slovakiaringu!

##Praga_R1##