Před parkováním sáhne mnoho řidičů na tlačítko, které nemá s manévrem nic společného. Automobilky se tím inspirují

Driver 438442 1280

Mnozí řidiči si často zeslabí rádio, aby při couvání lépe viděli. Tato věta sice působí úsměvně, ale skrývá mnoho pravdy. Hlasité rádio totiž může výrazně rozptylovat. Zvláště při tak důležitém manévru, jakým je couvání. Sice jedeme pomalu, ale často je nutné hledět na mnohem více věcí, než při běžné jízdě. I proto řidiči nejprve sáhnou na tlačítko upravující volume a poté zahájí svůj manévr. A právě tito se stali předlohou pro humornou slovní hříčku.

Mohlo by vás zajímat:  Klimatizaci v autě používáme běžně a často netušíme, že v mnoha zemích za to hrozí tučná pokuta

Proč to děláme?

Možná to děláte také, nebo znáte někoho, kdo to dělá. I když nižší hlasitost rádia výhled z vozu nijak neusnadní, je to pro nás zcela běžné a řada lidí má několik důvodů, proč rádio ztlumit, nebo vypnout. Tím prvním je fakt, že se mohou při couvání mnohem lépe soustředit a neruší je hlasitá hudba, která může rozptylovat i při běžné jízdě. Natož při důležitějším manévru, jakým je couvání.

Zdroj obrázku: Pixabay
Druhým důvodem je to, že mnoho vozů je dnes vybaveno parkovacími senzory. Vpředu i vzadu. A ty potřebujeme slyšet. Přes hlasité rádio to půjde jenom těžko, a tak má jeho ztlumení čistě praktický vliv, abychom přesně věděli, co se kolem nás děje.

Je tu ale i důvod číslo tři. Tiché rádio nám pomůže lépe sledovat dění kolem nás. S vypnutým rádiem snáze uslyšíme, že vůz o něco škrábeme, nebo že na nás někdo volá nebo troubí, abychom zastavili, jelikož jsme při couvání patrně něco přehlédli a hrozí nebezpečí.

Automobilky se tím inspirují

Některé automobilky se řidiči, kteří si ztlumí rádio, aby lépe viděli, dokonce inspirují. A tak při řazení zpátečky automaticky sníží hlasitost audia, aby to nemusel dělat řidič. Po dokončení manévru se volume zase vrátí na požadovanou úroveň.

Že se automobilky snaží řidičům usnadnit parkovací manévr, to však ukazují i jiné vychytávky. Automatickou aktivaci zadního stěrače už bereme spíše jako něco běžného. U některých vozů se však automaticky mění také náklon zrcátek, abychom mohli vidět zadní kolo vozu a to, jak daleko je od obrubníku. Také něco, co mnozí z nás ocení.

Zdroj: https://www.audiworld.com/forums/q5-sq5-mki-8r-discussion-129/should-radio-mute-when-reverse-selected-2975693/