Překvapivé selhání populárních elektromobilů v crash testech má jednoduchý důvod

Airbag Exploded Car Accident Car Crash (1)

Portfolio elektromobilů se napříč automobilkami rozrůstá. A stejně jako musí na crash testy vozy se spalovacím motorem, musí na ně také vozy elektrické. Poslední testy však ukazují, že dvěma poměrně populárním, pokud jde o hodnocení, se moc nedařilo. Je to Renault Zoe, který nezískal ani jednu hvězdu. A také je to Dacia Spring, která se „pyšní“ jenom jednou. Důvody jsou celkem překvapivé.

Populární elektromobily

Renault Zoe je poměrně populárním menším elektromobilem pro nenáročné, který se prodává od roku 2013. A statistiky ukazují, že je to poměrně žádaný vůz. Dacia Spring je potom žhavou novinkou, ale vzhledem k ceně vozu jsou jasně patrné ohlasy, že by se toto auto mohlo pro mnohé stát první vstupenkou do světa elektromobility. A tak se očekává poměrně slušný zájem.

Mohlo by vás zajímat:  Semafory jsou pro řadu řidičů problém. Stále opakují chyby, které ostatní jenom vytočí
Zdroj obrázku: Freepik

Mizerné hodnocení překvapilo

Mnohé jistě překvapilo, jak je to s hodnocením vozů z hlediska bezpečnosti. Renault Zoe totiž nezískal ani jednu jedinou hvězdičku v hodnocení Euro NCAP. Rumunskému vozu se dařilo o trochu lépe a Dacia Spring získala jednu. Vzhledem k faktu, že běžně se vozům uděluje plný počet hvězd, je to celkem překvapení. Přesto vozy mohou na silnice, mají potřebné homologace a měly by splňovat aktuální standardy bezpečnosti.

Důvod selhání v testech není překvapivý

Mnozí si neúspěch v testu spojí primárně s elektromobilitou. Tak tomu ale není. Důvod je ten, že Renault Zoe není nové auto, ale testovaná verze je pouze faceliftem vozu, který se poprvé objevil už v roce 2013. A v té době bezpečnostní požadavky splnil s plným počtem hvězd. Kritéria se ale od té doby značně změnila. A Dacia? Ta má obecně pověst lowcost automobilky, a tak je celkem jasné, že ne všechno musí být dokonalé. A i tady je třeba říct, že jde o auto z roku 2016, pouze se začalo nejprve prodávat pod jinými názvy v Asii, až potom v Evropě. I zde tedy vůz doplatil na zpřísňování crash testů.

Zdroj: https://www.kiratas.com/renaults-electric-cars-fail-in-the-euro-ncap-crash-test/, https://www.euroncap.com/en/for-engineers/protocols/, https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora