Přestupky řidiči páchají i z překvapivého důvodu. Ze strachu zmatkují nebo dělají chyby

Drones Eye View Traffic Jam Top View Transportation Concept Roundabout Intersection Crossroad Aerial View From

Málokterý řidič o sobě může s čistým svědomím říct, že v životě nespáchal žádný dopravní přestupek. Někteří je páchají vědomě, jiní zazmatkují, u jiných má na jízdu vliv stáří a u některých se stává hlavním důvodem jejich nezkušenost. A právě z té následně vyplývá strach, kvůli kterému mnozí možná jezdí na první pohled opatrně, ale ve skutečnosti špatně. Jaké věci jsou z důvodu obav nejčastěji k vidění?

Připojování nejenom na dálnici

Součástí mnoha silnic jsou připojovací pruhy. Jejich účel je jednoduchý. Řidič v nich má nabrat dostatečnou rychlost a na jejich konci se zařadit do provozu. Mnozí se ale bojí toho, že se jim zařazení na konci připojovacího pruhu nepovede. Že zde nebude dostatek místa. A tak se zařadí co nejdříve, i v nedostatečné rychlosti. Neuvědomují si ale, že tímto omezují, ale i ohrožují ostatní řidiče.

Mohlo by vás zajímat:  Ke smyku na sněhu dojde snadno. Hlavní je nepanikařit a zvolit správný postup

Využívání kruhových objezdů

Kruhové objezdy jsou především pro starší řidiče stále poměrně novou záležitostí a ne každý si na jejich pravidla stihl vzniknout. A do toho se přidávají ještě kruháky víceproudé. Ty ukazují, kolik řidičů má strach využívat jednotlivé pruhy tak, jak se původně předpokládalo. Raději si počkají, než aby vyrazili na vnitřní pruh a poté riskovali, že nezvládnou bezpečně vyjet. Tento jev tak může přispívat k menší plynulosti dopravy.

Zdroj obrázku: Freepik

Standardní zipování

Mělo by se využívat v místech, kde se doprava sjíždí do jednoho pruhu. Třeba vlivem překážky nebo práce na silnici. Zipování je metodou, jak dopravu zrychlit a udělat ji plynulejší. Ti, kteří však mají obavu z toho, aby se dostali do proudu vozidel, raději nezipují. Zařadí se do nekonečné kolony a raději čekají. Nejenom že se zdržují, ale přispívají tak ke kolonám, které mohou brzdit i jiné účastníky silničního provozu.

Mohlo by vás zajímat:  Záruky na akumulátor elektromobilu bývají směšné. Cílí především na toho, kdo neumí moc dobře počítat

Maximální povolená rychlost

Jaký je důvod toho, že někteří jedou pomaleji, než mají? U některých spotřeba, u jiných stav auta či jeho náklad, ale ve většině případů to jsou obavy. Je proto běžné, že mnozí jedou méně než 90 či 130 kilometrů v hodině. A tak se stávají překážkou či brzdou provozu.

Zdroj: https://www.epermittest.com/drivers-education/novice-drivers-mistakes
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora