Prezentace Land Roveru Discovery a Range Roveru Evoque v Rakousku

Automobily značky Land Rover jsou v naší redakci velmi oblíbené. O to větší radost nám udělalo pozvání na osobní testování dvou novinek pro letošní rok do rakouských Alp. Výlety pro novináře pořádané automobilkou Jaguar Land Rover patří mezi ty nejlepší, takže očekávání byla velká. Stejně tak velká byla zvědavost na setkání s novým Land Roverem Discovery a Range Roverem Evoque s devítistupňovou automatickou převodovkou.

Den první

Výlet začal ve středu 22. ledna ve dvě hodiny odpoledne, kdy jsme autobusem vyrazili na 373 kilometrů dlouhou cestu do Salzburgu. Cesta byla příjemná a bez komplikací. Lehce po osmé hodině večerní jsme konečně dorazili do hotelu Ramada v centru Salzburgu. Po rychlém ubytování jsme se všichni sešli na večeři v nedaleké restauraci, které říkají pivnice. Po dlouhé cestě byla dobrá večeře více než vítána. Krátce po třiadvacáté hodině jsme se odebrali na hotel, jelikož nás čekal náročný den. 

Den druhý

Po snídani jsme se sešli na recepci, kde jsme se konečně dostali k tomu hlavnímu a tím byl výběr čtyřkolového společníka pro čtvrteční den. Pro něj jsme zvolili Range Rover Evoque v krásné modré metalíze Mauritius v kombinaci s hliníkovými doplňky a devatenáctipalcovými koly. Pod kapotou se ukrýval motor o výkonu 188 koňských sil. Největším lákadlem u tohoto vozu byla nová devítistupňová automatická převodovka, která se má postarat o plynulou a ekonomickou jízdu. O svých kvalitách nás přesvědčila během prvních desítek kilometrů na cestě k našemu dopolednímu cíli v  Twengu. Cesta s Evoquem byla velice příjemná a krásná krajina nás doprovázela celým výletem. V Twengu pro nás byla připravena rozlehlá dráha se sněho-ledovým povrchem.

Po krátkém brífinku s členy Land Rover Expirience jsme začali s první disciplínou, kterou byl rychlý průjezd zatáčkou, ideálně smykem. V rámci jednotlivých disciplín jsme zkoušeli jak Evoque, tak Discovery, přičemž jsme měli k dispozici i různé motorizace. Dále jsme zkoušeli chování vozu ve čtyřech režimech: písek a sníh, oba střídavě s vypnutou a zapnutou stabilizací. Dobře zvolený set zatáček prokázal kvality obou vozů a jejich perfektní ovladatelnost. Mezi další disciplíny patřil tradiční slalom, prudký úhybný manévr před překážkou a velký ledový okruh složený z nejrůznějších zatáček. Připraven byl i druhý okruh, tentokrát v lese. Lesní cesty s vyjetými namrzlými kolejemi v kombinaci s prudkým stoupáním, klesáním a hlubším sněhem byl vhodným koncentrátem toho, co by Vám mohla příroda připravit na výpravě. Když jsme se patřičně vydováděli, sjeli jsme o pár kilometrů níže do Obertauernu na oběd.

Mohlo by vás zajímat:  1. retro jízda socialismu - reportáž

Dostatečně posilněni jsme vyrazili do posledního cíle naší cesty, do města Kaprun, kde nás čekalo ubytování v krásných lázních Tauern Spa Kaprun. Pouhé dvě hodinky na odpočinek a zabydlení musely stačit, jelikož od devatenácté hodiny probíhala prezentace obou automobilů, kde jsme byli seznámeni s budoucími plány a také novinkami ohledně obou modelů. Následovala večeře a volná zábava, které jsem se účastnil zhruba do půl dvanácté, jelikož ač se to nezdá, čtvrteční den byl opravdu vyčerpávající a plný zážitků.

Den třetí

Poslední den akce už byl čistě v odpočinkovém režimu, ale přesto se nám organizátoři od Land Roveru postarali o kvalitní zábavu. Společnost nám dělal Land Rover Discovery TDV6 ve stříbrné barvě Siberian a silnějším turbodieselem s výkonem 244 koní. Prvním dobrodružstvím byla krátká jízda kousek za Kaprun, kde na nás čekaly drobné aktivity jako parkování na čas, nebo řezání kmene stromu. Vhod přišel ovocný čaj v kotlíku. Organizátoři nám vybrali nádherné klikaté silnice mimo hlavní cesty, takže jsme si mohli cestu na oběd do hotelu Die Gersbergalm dosyta užít díky kvalitní silnici a minimálnímu provozu.  Po obědě v hotelu jsme se rozloučili a vyrazili směr Praha.

Českému zastoupení Jaguar Land Rover patří velké poděkování za pozvání naší redakce na akci, na které by se jen těžko hledaly nedostatky. Ubytování bylo na vysoké úrovní, stejně jako celý program, který byl velmi dobře naplánovaný a nemuseli jsme řešit žádné zmatky nebo nedorozumění. To vypovídá samo za sebe. Připravený ledový okruh byl velmi dobře promyšlený, stejně jako vytyčená cesta terénem. Je vidět, že lidé z Land Roveru Expirience mají dlouholeté zkušenosti a z programu umí dostat maximum. Dále se mi líbilo naplánování cesty do Salzburgu mimo hlavní silnici, abychom si mohli vše patřičně užít. Přistavěné automobily voněly novotou a pestrost výběru výbavy a motorizace byla vhodně zvolená.  Jaguar Land Rover jen potvrdil svou image a schopnost uspořádat akci na vysoké úrovni. Komunikace byla bezproblémová, jelikož s angličtinou se v této oblasti počítá, ale rakouští zástupci uměli také česky. Velké poděkování patří také za vstřícnost a zapůjčení vozu na víkend.

Mohlo by vás zajímat:  Land Rover Series III Boba Marleyho bude renovován

Range Rover Evoque – První dojmy

Asi nejvíce Vás bude zajímat tolikrát zmiňovaná devítistupňová automatická převodovka. Jízda s ní je plynulá a řazení jednotlivých stupňů je plynulé bez znatelného cukání. Možnost řazení pádly pod volantem je již standard, ale manuální řazení tolika stupňů je dosti namáhavé. V zatáčkovitých kopcích je ale tato možnost velmi příjemná. Dieselový čtyřválec 2.2 litru poskytoval výkon 188 koní, které jsou pro Evoque plně dostačující. Jízda s ním je pružná a rozhodně se všude dostanete včas. Na ledové trati byl Evoque živý a bez přemlouvání dovolil hravou, avšak bezpečnou jízdu. V módu „Písek“ Vám automobil umožní více driftování, avšak blíží-li se nebezpečná situace, elektronika pohonu všech kol okamžitě zasáhne a automobil vyrovná.

Po vypnutí stabilizace je jízda ještě o něco zábavnější, avšak ESP je stále připraveno zasáhnout. V režimu „Sníh“ je pak automobil plně ovladatelný, i při výhybném manévru v 60 km/h. Nehledě na povrch, máte automobil stále pod kontrolou, což v alpských podmínkách poskytuje příjemný pocit klidu a bezpečí. I přestože Evoque vypadá jako městská stylovka, v terénu se osvědčil na výbornou. Jeho schopnosti naprosto pokryjí nároky běžného řidiče, který v běžném životě využije asi jen 40% jeho skutečného potenciálu

Land Rover Discovery – První dojmy

Koráb vážící 2,7 tuny byl důstojným a pohodlným společníkem. Udělal na mě velký dojem a po prvním dnu jsem si ho zamiloval. Líbil se mi až tak, že sem se s ním nechtěl rozloučit, a prodloužil jsem si jeho společnost o další 3 dny. Proto podrobnější informace o automobilu najdete v našem klasickém redakčním testu. Ten, který jsem si vzal na víkend, ale nebyl ten, se kterým jsem jezdil v Rakousku. Tam mi dělala společnost silnější verze s výkonem 244 koní. Ideální volba pro takového mamuta, jelikož mu poskytoval perfektní dynamiku a silný motor se vždy hodí. V interiéru byla spousta příplatkové výbavy, odpovídající verzi SE. Automatická převodovka měla „jen“ osm rychlostí, ale její chod mi přišel plynulejší než u menšího Evoqua. Cesta s tímto vozem byla velmi příjemná a celkově luxusní interiér byl uklidňující a velmi dobře zpracovaný. Je plno automobilů, které zvládnou stejné podmínky jako Discovery, ale jen on to zvládne s takovou lehkostí a aristokratickou noblesou.