Prezentace užitkových Peugeotů 4×4 Dangel v Hummer Centru

Bylo slunné středeční dopoledne a já se z postele vyhrabal ve velmi dobré náladě. Nejen, že jsem měl možnost si krásně přispat, ale navíc mě čekalo odpoledne ve společnosti užitkových Peugeotů ve verzi 4×4 Dangel. Na jejich prezentaci naši redakci pozvala sama automobilka do pražského Hummer Centra.

Na místo jsem dorazil na dvanáctou hodinu, přesně na předem ohlášený čas. Přestože jsem ten den přišel kvůli Peugeotu, nemohl jsem odolat a nějaký čas jsem strávil na parkovišti před restaurací Hummer Centra, kde stálo vystavených několik vozů značky Hummer. Až po chvilce okukování těchto brutálních Američanů, jsem si všiml, že před budovou stojí i vozy, o které jsem se ten den měl zajímat nejvíce.

Musím uznat, že užitkové Peugeoty 4×4 Dangel ve společnosti drsných Hummerů vypadaly trochu vyplašeně, ale za malou chvíli jsem měl zjistit, že můj dojem byl špatný. Mezitím jsem vešel do vchodu Hummer Centra označeného vlaječkou se jménem a logem značky Peugeot.

Hned za dveřmi mě čekal veliký plakát opět se jménem a logem značky, za nímž byl vystaven nový bílý Peugeot 2008. Ale ani kvůli tomuhle vozu jsem nepřišel a tak jsem se rozhlédl po místnosti, kde kromě rohu věnovaného tématice terénní jízdy, byly vyskládány stoly s lavicemi a pár stolečků ke stání. Vzápětí se mě ujala velice příjemná paní, která se optala na mé jméno a redakci. Po zápisu příchodu jsem se dočkal informace, že všechny testovací modely jsou momentálně vytížené, tak ať si zatím promluvím s přítomnou PR manažerkou značky nebo si dám něco k jídlu. Přirozeně jsem se nenechal dlouho přemlouvat :).

Chvilku poté, co jsem do sebe nasoukal dva plátky kuřecího masa, ozvalo se od vchodu, že je volný model Expert. Neváhal jsem tedy a hned se o něj přihlásil. Podepsal jsem prohlášení, že testovaný vůz nezničím a nechal jsem se PR manažerkou odvést do terénního areálu, kde se mě ujal instruktor Hummer Centra.

Modrý testovaný Expert byl v osobní verzi Teepee a samozřejmě v úpravě 4×4 Dangel. Pod kapotou se schovával dvoulitrový diesel o výkonu 128 koní, který byl spojen s manuální převodovkou. Síla na zadní kola vozu proudila přes viskózní spojku. Sluší se dodat, že připojení zadních kol probíhá automaticky, bez zásahu řidiče. Podobný exemplář můžete pořídit již od 718.400,- Kč.

Mohlo by vás zajímat:  Prezentace vozů Škoda 130 RS firmy Tym-Motorsport

Při výjezdu z nástupního prostoru jsme se vydali po hrbolaté cestě směrem k malému kopečku, za kterým následoval prudký sjezd. Už na prvních metrech Expert překvapil příjemným tahem motorubezproblémovým ovládáním. Což se hodilo hned o pár minut později, kdy mě instruktor směroval nejen přes prudké sjezdy a výjezdy, ale také jsem mohl vyzkoušet boční náklon, nájezdové a přejezdové úhly a další schopnosti vozu.

A dojmy? Musím přiznat, že mě Expert nečekaně překvapil. Motor měl dostatek síly i na opravdu prudké kopce, zadní kola zabírala snad okamžitě a nebýt povzbuzování instruktora, nikdy bych se nepouštěl do náklonů a sjezdů, jaké jsem měl možnost ten den vyzkoušet.

Ještě celý mimo z nečekaných schopností Experta jsem se vrátil do místnosti Hummer Centra vymezené pro tuto akci a jal se sepisovat dojmy z první jízdy. Než jsem však stačil dopsat první větu, uvolnil se nejmenší přítomný vůz – model Partner.

Stříbrný Partner 4×4 Dangel, který na mě čekal, hned při prvním pohledu překvapil značnou světlou výškou. Následně jsem zjistil, že Partner jako jediný z přítomných vozů má možnost zvolit trvalý pohon všech čtyř kol. To slibovalo ještě zajímavější zážitek!

Testovaný kousek byl opět ve verzi Teepee, pod kapotou však pracoval menší diesel, konkrétně o objemu 1.6 litru. Takto specifikovaný kousek můžete pořídit již od 556.700,- Kč. Manuální převodovka se za příplatek dodává i s redukcí, přítomný vůz však tento prvek postrádal. Což je možná škoda, protože motor na jedničku táhl sám i bez přidávání plynu a během jízdy se mi několikrát stalo, že jsem ho naopak musel přibržďovat. Jednička zkrátka do tohoto terénu byla moc rychlá.

S Partnerem jsme jeli stejnou trasu, jako s předchozím Expertem, takže už jsem zhruba věděl, co čekat. A i přesto mě tenhle malý Francouz opět překvapil… Byl ještě nebojácnějšíschopnější, než větší sourozenec a já měl pocit, že by si nechal líbit ještě víc, než co vytyčená trasa nabízela.

Mohlo by vás zajímat:  Pražská expozice ke 45. výročí AMG

Je tedy Partner Teepee 4×4 Dangel dokonalý? Mohlo by se tak zdát, ovšem pár chybiček by se přeci jen našlo. Hodila by se buď příplatková redukční převodovka, nebo ještě silnější motor. V jednu chvíli mi totiž při velmi pomalém výjezdu do kopce auto zhaslo. A podle instruktora jsem nebyl zdaleka jediný, komu se to stalo. Sám by prý také uvítal silnější jednotku. Navíc občas zavrzalo ve sloupku řízení, ale to se v takto náročném terénu dá pochopit.

Nicméně jízda s Partnerem byla za mnou a já si v zázemí s cateringem chtěl opět sepsat pár poznámek, abych se měl při psaní tohoto článku čeho chytit. Ovšem ani teď jsem neměl možnost, neboť na mě přišla řada s největším vozem – Boxerem 4×4 Dangel.

Čekal na mě bílý obr se střední délkoustřední výškou střechy, pokud mě paměť neklame. Pod kapotou se nacházel diesel o objemu 2.2 litru spojený s manuální převodovkou. Na zadní nápravě se nacházel diferenciál s omezeným prokluzem. Podobný vůz pořídíte již od skvělých 543.400,- Kč.

Vyšplhal jsem se do interiéru, tentokrát však na místo spolujezdce. Instruktor totiž chtěl nejdřív trasu projet sám, aby mi ukázal, jak se auto chová. Terén určený pro Boxer byl o něco mírnější, než v případě menších vozů, ale předpokládám, že to bylo dáno spíše dlouhým rozvorem, než nedostatečnými schopnostmi automobilu.

Když jsem se konečně dostal za volant, připadal jsem si jako v autobuse, což je u takto velkého vozu očekávatelné. Hned zkraje mě však začal rozčilovat pedál plynu a instruktor se k lamentování rád přidal. Pedál je totiž až nepřirozeně citlivý a v terénu, kde to s vámi hází i při malých rychlostech, se prostě nedala udržet konstantní rychlost.

Jednička byla opět do podobného terénu příliš rychlá, ne však tolik jako v předchozím Partnerovi. Síla motoru nechyběla a tak nebyl při jízdě nejmenší problém s nedostatkem výkonu.  Asi na třech místech jsem při jízdě škrtnul podvozkem, což však bylo dáno dlouhým rozvorem vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Ženeva 2012 - Souhrn největších lákadel - 2.díl

Zatímco předchozí dva vozy mě překvapily, z Boxeru jsem byl doslova na větvi. Nikdy bych totiž od podobně velkého vozu neočekával to, co mi pod rukama předváděl. Na jednom místě jsem s ním vyjížděl příčně do svahu, kde nahoře v jednu chvíli bylo levé přední kolo ve vzduchu. Boxer to ale nijak nedal znát a vyjel na vrcholek, jako by o nic nešlo. Vedle mě sedící instruktor na to poznamenal, že na tomhle místě jim i Hummery zacukají. Nutno však přiznat, že jejich vozy jsou již relativně staré a v podobném terénu jsou permanentně, někde se opotřebení tedy musí projevit.

Stejně jako u Partnera, i v Boxeru sem tam při jízdě něco vrzlo, ale to bych neviděl jako problém. Místní Hummery zcela určitě v tomto terénu vydávají miliony dalších zvuků, které si BoxerPartner odpustili.

Po návratu do místnosti věnované Peugeotu jsem rychle sepsal dojmy, které jsem předtím zaznamenat nestihl a připravil jsem se k odchodu. Vyprovodit mě šla sama PR manažerka a já při loučení neuvěřitelně blekotal, až na mě začala podezřívavě koukat, jestli jsem vůbec při smyslech. Myšlenkami jsem však byl stále v terénu s Peugeoty a tak se není čemu divit.

Myslel jsem na tento zážitek ještě zbytek dne a večer v posteli si ho celý přehrával a přemýšlel, jak bych se mohl k mým třem čtyřkolým společníkům toho dne zase dostat. Ani jeden vůz nebyl ve svém projevu dokonalý, ale překvapit dokázali velmi výrazně. Rozhodně jsem od nich podobné schopnosti nečekal. Jen škoda, že většina jejich budoucích majitelů nikdy do podobně náročného terénu nevyrazí a schopnosti těchto vozů tak zůstanou naprostou většinou veřejnosti nedoceněny. Snad alespoň tento článek pomůže ukázat, jak výjimečné automobily ze spolupráce společností Peugeot a Dangel pocházejí.

Nicméně musím smeknout poklonu i před zázemím a prostředím Hummer Centra, které bylo velice příjemné. Jejich instruktoři, kteří se o novináře při jízdách starali, byli opravdoví znalci a jízda v jejich přítomnosti byla velice zajímavá.

Závěrem tedy velice děkuji automobilce Peugeot a Hummer Centru za skvělé odpoledne!