Přezouvání pneumatik nemusí mít smysl vždy. Každý typ nabídne přesně to, co řidič potřebuje

Na první pohled vypadají pro běžné řidiče všechny tři typy pneumatik stejně. Nabízí se tak otázka, proč by se měly měnit zimní gumy za letní. Jenomže pneumatiky rozhodně stejné nejsou. Liší se hlavně:

  • počtem drážek,
  • prořezem,
  • tvarem vzorku,
  • dezénovou směsí.

Čtěte dál, abyste zjistili, proč není radno přezouvání odkládat.

Letní pneumatiky

Letní pneumatiky jsou známé pro svou vysokou odolnost vůči zahřívání a perfektní reakce při vyšších rychlostech i s minimální hloubkou dezénu 1,6 mm. Právě tyto vlastnosti vypovídají o kvalitě letních pneumatik.

Používáním letních pneumatik snížíte spotřebu paliva a navýšíte kilometrový nájezd. Speciální směs přizpůsobí jízdu i extrémně horkým podmínkám, při mírných teplotách poleví, čímž perfektně přilne k suché nebo mokré silnici. Dezén zvyšuje lepší ovladatelnost a zkracuje brzdnou dráhu. Široké kanálky a podpůrné drážky chrání před aquaplaningem. Nezapomeňte, že pláště křehnou a ztrácí jízdní vlastnosti při teplotách pod 7 °C, jejich dalším používáním zhoršíte jejich stav a můžou způsobit újmu na zdraví.

Zdroj obrázku: Freepik

Zimní pneumatiky

Zimní pneumatika v České republice je značena M+S, ale v praxi to kolikrát nestačí. Vybírejte si pouze pláště s alpským symbolem sněhové vločky (3PMSF). Toto značení mají na sobě všechny zimní pneu s DOT mladším než 3919 (týden a rok). Symbol představuje potvrzení, že pneumatika prošla objektivním testováním v souladu s předpisy UNECE a splňuje bezpečnostní limity.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvette slibuje silný výkon

Zimní pneumatiky se vyznačují výbornou ovladatelností na sněhu, v břečce i na zmrzlém asfaltu. Vysoký obsah přírodního kaučuku zaručuje pružnost pneu i v teplotách pod nulou. Čím měkčí vzorek, tím vyšší přilnavost. Co se týče tvrzení letních pneumatik o jejich použití, totéž platí zde, akorát v opačném případě.

Celoroční pneu

Tento typ pneumatik je ideální volbou pro příležitostné řidiče, kteří nejezdíhorských oblastech a ročně najezdí méně než 15 000 km. Vlastnosti jsou někde mezi zimními a letními pneu. Jízda na takových pneumatikách je vhodná hlavně pro jízdu na upravených silnicích.

Vyznačují se nižší spotřebou paliva než zimní na suchu. Nezaskočí vás ani změna počasí, hravě si poradí s teplotními výkyvy počasí. Taktéž uspoříte čas a finance za sezónní přezouvání a skladování druhé sady pneumatik. Směs celoročních pneumatik je měkčí, proto se v horkých dnech opotřebuje dříve než sezónní pláště.

Zdroj: https://www.autoexpress.co.uk/tips-advice/354705/tyre-types-explained-whats-difference-between-different-types-tyre