Splnit svou povinnost jenom tím, že přezujete na zimní? Velká chyba. Je řada věcí, které musí pneumatika splňovat, aby vyhověla předpisům i potřebám bezpečnosti. Pokud jste přezutí nechali až na toto období, kdy doba prokazatelně klesá pod nulu, ještě raději zkontrolujte, že máte vše v pořádku.
Hloubka dezénu
Tu zkontrolujte ještě před tím, než zimní pneumatiky obujete. Jinak hrozí, že si jenom přiděláte práci. Nejnižší povolený vzorek pro zimní pneumatiku má hloubku 4 milimetry. Pokud je na vašich gumách nižší, riskujete jak bezpečí, tak i pokutu.
Označení pneumatik
Zimní pneumatiky mohou mít i různá označení. Do běžných podmínek může postačit varianta s grafickým znázorněním vločky a horského masivu. Tam, kde je třeba větší kvalita, se hodí hledět na variantu, kde je piktogramem vykreslena hora se třemi vrcholy. Tyto pneumatiky poznáte také podle označení M+S.
Umístění pneumatik
Vždy je správné přezout celou sadu, tedy všechny 4 pneumatiky. Pokud jsou jednotlivé páry jinak sjeté, nebo chcete přezout pouze jeden pár a na druhé ponechat letní, je velmi důležité, na jakou nápravu ty zimní umístíte. Pokud máte klasický vůz s předním náhonem, umístěte zimní pneu na zadní nápravu. To doporučují i odborníci.
Stáří pneumatik
Pokud kupujete nové pneumatiky, zkontrolujte si dobu jejich výroby. V mnoha obchodech můžete pořídit takzvané „ležáky“. Tedy i několik let staré pneu. V tomto směru platí, že čím novější, tím lepší. Stáří kupovaných nových zimních pneumatik by určitě nemělo překračovat 3 roky.
Rozměry pneumatik
Důležitý parametr, kterého je na místě se samozřejmě také držet. To, jaké pneumatiky můžete používat, je uvedeno ve vašem velkém technickém průkazu. Zde najdete jak hodnoty rozměrové, tak samozřejmě také rychlostní index a index nosnosti. Tohoto parametru se doporučujeme držet.
Správný tlak
Po přezutí nezapomeňte pneumatiku správně nahustit. Špatný tlak může její přilnavost ovlivnit více, než si myslíte. Problémem je jak ten nedostatečný, tak i tlak příliš velký.