Majitelé elektromobilů problém s tím, že by natankovali jiné palivo, nemají. Elektřina, kterou jejich auto potřebuje, je všude stejná. Jinak je tomu u vozů se spalovacím motorem. Zde může být reálné, že se palivo zamění. Co v takovém případě dělat? Obvykle záleží na situaci.
Plná nádrž špatného paliva
Začneme hned tím nejhorším. Situací, kdy natankujeme plnou nádrž špatného paliva. Tedy kdy místo nafty natankujeme benzin (opačně to jde jenom málokdy vzhledem k hrdlu nádrže a rozměrům tankovací pistole). Pokud dojde k této záměně, hlavně nesedejte do auta, nestartujte a nikam nejezděte. Správným postupem je vzít mobilní telefon a zavolat odtah.
Auto nechte dopravit do servisu, který se o vše postará. Odčerpá a vyčistí vaši nádrž. Tím, že se špatné palivo ještě nedostalo do celého palivového systému, jste si ušetřili mnoho problémů. Když však se špatným palivem nastartujete nebo se rozjedete, je to o poznání horší problém.

Jiné oktanové číslo
Stát se může i to, že do auta natankujete sice správný typ paliva, ale s jiným oktanovým číslem. Příkladem je třeba natural 95 versus natural 98. Co v takovém případě? Když natankujete palivo s vyšším oktanovým číslem, nic se neděje. Jen máte v nádrži „lepší“ palivo. A když s horším? Také to až takový problém není, ale průběžně nádrž dolévejte palivem správným.
Trocha špatného
Stát se může i to, že začnete tankovat jiné palivo, ale chybu si včas uvědomíte. Pokud máte v nádrži opravdu jenom trochu toho chybného, musíte udělat jediné. Dotankujte nádrž palivem správným, a to doslova po okraj. Špatné palivo se tak v nádrži zředí. Dále s vozem můžete jezdit, ale průběžně nádrž dolévejte palivem správným, aby došlo k dalšímu naředění. U tohoto postupu ale vždy myslete na to, kolik špatného paliva v nádrži skončilo. Je rozdíl pár deci (což nijak nevadí) a několik desítek litrů.
Zdroj: https://www.rac.co.uk/drive/advice/know-how/wrong-fuel-recovery/