I když máme sklon údržbu auta, které budeme brzy prodávat, zejména v posledních měsících jeho vlastnictví poněkud podceňovat, těsně před prodejem samotným ho obvykle vyčistíme a dáme do kupy, jak jen to jeho stav umožňuje. To je samozřejmě v pořádku, špinavé a viditelně zanedbané auto by jen těžko hledalo kupce. Ale existují i lidé, kteří se snaží zamaskovat skutečnost, že auto bylo bourané, nebo že má najeto mnohem více kilometrů, než by bylo potenciálnímu kupci milé.
Cena by měla odpovídat
U ojetých vozů obecně platí, že cena by měla odpovídat stavu auta. Zohledňuje tak nejen stav tachometru i přístup předchozího majitele k pravidelné údržbě, ale také případné defekty, se kterými se bude muset nový majitel popasovat. Pokud auto vypadá, že je ve skvělé kondici, a přesto je cena příznivě nízká, je třeba zbystřit.
Původní majitelé v takových případech obvykle tvrdí, že za nízkou cenou může být skutečnost, že jsou k prodeji nuceni svou ekonomickou situací či z jiných podobných důvodů. Přestože taková výmluva může být skutečně pravdivá, většinou je za nízkou cenou něco jiného. Často se ukáže, že auto bylo bourané nebo vytopené, případně vyplavou na povrch jiné nesrovnalosti, které prodejce zamlčel. A vymáhat na něm škodu se většině lidí dodatečně nevyplatí.
Pozor na auta z dovozu
Stejně jako v devadesátých letech, i dnes se podvodníci snaží čachrovat především s auty, která jsou původně hlášená v cizině. Při převodu ze zahraničního registru aut do toho českého se totiž mohou zázračně změnit některé údaje, třeba počet najetých kilometrů, nebo dokonce i stáří auta. Registry jednotlivých členských zemí EU totiž zatím nejsou synchronizované.
Zahraniční auto, které na českém trhu prodává nějaký prostředník, často coby soukromá osoba nepodnikající, je navíc velmi těžké reklamovat. A často nemožné. Mnohá taková auta jsou krátkodobě majetkem společnosti, která vznikne a nedlouho poté zanikne. Je totiž založena účelově jen kvůli prodeji takových aut.