Jakmile vozovku pokryje sníh, měl by řidič výrazně změnit své jízdní návyky. Měl by zpomalit, měl by více předvídat, stejně jako by měl počítat s tím, že kola mohou kdykoliv ztratit záběr a auto může jít do smyku. Nutno také dodat, že jsou věci, funkce auta, na které by řidič při jízdě na sněhu nikdy neměl sáhnout. Jaké to jsou?
Elektronický stabilizační program
Electronic stability program neboli ESP je funkce moderních aut, kterou je při běžné jízdě ideální nechat zapnutou. ESP pomáhá eliminovat protáčení kol, umí pomoci eliminovat začínající smyk, stejně jako zlepší průjezdy zatáčkou. To vše jsou důvody, proč ESP nikdy nevypínat. Zvláště potom na sněhu, kdy může nezkušený řidič už za pár desítek metrů skončit mimo vozovku.
Ruční brzda
Pokud dojedeme, zaparkujeme a zhasneme motor, je samozřejmě správné ruční brzdu použít. Jinak bychom na ni vůbec sahat neměli. Sice může být lákavé ji v zatáčce zatáhnout a užít si zábavy v podobě smyku. Ten je ale málokdy zvládnutelný a auto snadno vyletí mimo silnici. Stejně tak není vhodné nahrazovat klasické brzdění zatažením ruční brzdy. Opět hrozí smyk.

Sportovní režim
Mnohá moderní auta jsou vybavena volbou jízdních režimů. Ty poskytují řidiči možnost využít plný potenciál motoru, stejně jako zefektivní reakce plynového pedálu. Na zasněžené silnici ale může být sportovní režim značně nebezpečný. Je lepší, když auto reaguje pozvolněji a plynuleji. Ideální je sportovní režim na sněhu vůbec nezapínat a raději zvolit režim eco. Vůz se chová o poznání klidněji, což je na sněhu velký benefit.
Asistenční systémy
Jsou auta, která nabízejí široké spektrum asistenčních systémů. Od těch jednodušších až po takzvané autopiloty. Nic z toho není vhodné na zasněžené vozovce používat. Na sněhu by měl mít řidič vše ve svých rukou a to poslední, co by mohl chtít, je, aby se přetahoval se svým vozem o tom, kam a jak má jet.
Zdroj: https://www.rac.co.uk/drive/advice/winter-driving/driving-in-snow/