Při výběru auta hledí mnozí pouze na papírové parametry vozu. Většinou zcela zbytečně

Při koupi auta je vhodné hledět na jeho parametry. Zároveň je ale dobré vědět, co od nich čekat. Posuzovat pouze papírové hodnoty je chyba. Auto bychom měli projet a až potom dělat závěry. A jaké jsou nejhorší věci, na které při výběru auta hledět?

Papírový výkon

Jsou lidé, které zajímá jenom jedna jediná věc. Je to výkon motoru. Při výběru auta hledají v inzerátech nebo v dokumentech právě toto číslo. Pokud je pod jejich představou, o auto nemají zájem. Samotný výkon přitom nemusí nic znamenat. Koresponduje s ním totiž celá řada dalších věcí, které je třeba brát v úvahu. U malých a lehkých aut je i nižší výkon dostatečný, roli hraje i rozmezí optimálních otáček, které je k dispozici. A také nelze nezmínit opomíjenou veličinu – točivý moment.

Zrychlení z nuly na stovku

Další z parametrů, které mnohé ovlivňují při koupi auta, je zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině. Řada zájemců o auto chce, aby daná hodnota byla co nejkratší. V reálném provozu je ale tento údaj naprosto nepodstatný. Mnohem důležitější je spíše pružné zrychlení než start z nuly. To člověk využije maximálně na semaforech, pokud má potřebu závodit s ostatními. Při nájezdech na dálnice nebo předjíždění je lepší hodnotou zrychlení pružné.

Zdroj obrázku: Freepik

Počet válců

Jedním z dalších parametrů, na které mnozí při výběru auta hledí, je počet válců. Spolu s érou takzvaného downsizingu řada lidí už z principu nechce tříválcové motory. Přitom pro jízdu po městě a v blízkém okolí nemusí být špatnou volbou. Jsou ale i tací, kteří se nespokojí ani se čtyřmi válci a chtějí minimálně šestiválec. Pravděpodobně netuší, že více válců nemusí automaticky znamenat, že je motor lepší, nebo dokonce výkonnější. Vždy záleží i na dalších parametrech.

Spotřeba

Papírová spotřeba pomůže udělat si představu, kolik si auto na 100 ujetých kilometrů zhruba vezme paliva. Je ale třeba brát v potaz, že spotřeba je měřena podle standardizovaného cyklu WLTP a v reálném provozu může být jiná. Záleží na řadě parametrů a nakonec není nic neobvyklého, že auto s vyšší papírovou spotřebou může v reálných podmínkách jezdit levněji než to papírově úspornější.

Zdroj: https://www.protectiveagency.com/blog/top-5-factors-when-buying-a-new-car/