Dovršíme 18 let věku, získáme řidičské oprávnění a začneme se poohlížet po prvním autě. Ne každý má našetřeno tolik, aby to mohlo být auto nové. Logicky se tak výběr omezí podle toho, kolik máme v peněžence či peněz na účtu. V době čerstvé plnoletosti to nebývá žádná sláva a tomu se výběr primárně přizpůsobuje.
Technický stav je základ
Při výběru prvního auta, pokud máme omezený rozpočet, je základem sledovat především jeho technický stav. Čím méně peněz na koupi máme, tím více se nám do hledáčku budou dostávat různé vraky. S omezeným rozpočtem nelze čekat žádnou slávu, ale základem je najít auto ideálně bez koroze, které není slepováno z několika jiných a které v předchozích letech nemělo výrazné problémy na STK.
Design hraje roli
V osmnácti letech chce člověk zapadnout, a proto by při výběru prvního auta měl hrát roli také design. S vozem typu Fiat Multipla teenager moc parády neudělá. Ideální volbou jsou proto spíše klasické hatchbacky, které dobře vypadají a nabídnou také svou praktičnost. Nijak špatná nemusí být ani auta spíše menší, která se hodí především pro dívky, kterým usnadní manévrování ve městech.
Optimální výkon
Riskovat se dá v jakémkoliv autě, přesto je vhodné myslet i na hodnotu výkonu. Ta přece jenom může ovlivnit samotnou agresivitu jízdy, hlavně pokud jde o různá zrychlování nebo nebezpečné předjížděcí manévry. Jako první auto se proto příliš nehodí různé ostré verze, které jsou typické jak svým designem, tak i navýšením výkonu oproti standardní sériové variantě.
Realita je zcela jiná
Realita mezi mladými je však při výběru prvního auta zcela jiná. Dominují především prestižní značky jako BMW nebo Audi. Často jde o starší auta s vysokým nájezdem a ne dokonalého technického stavu. Dalším společným znakem je také výkonný motor. Tato kombinace je v reálném provozu značně nebezpečná, hlavně ve chvíli, kdy má majitel takového auta potřebu se co nejvíce předvádět.
Zdroj: https://bettermoneyhabits.bankofamerica.com/en/auto/buying-your-first-car