Při výběru zimních pneumatik dělá mnoho řidičů chybu, která se projeví až za několik let

Fresh Material Mechanic Holding Tire Repair Garage Replacement Winter Summer Tires

Blíží se doba, kdy bude potřeba přezout na zimní pneumatiky. Kdo je nemá, musí je samozřejmě koupit. A zde může nastat chyba, na kterou majitel auta přijde klidně až za několik let. Je totiž podstatná věc, na kterou při výběru málokdo hledí a která se může značně nevyplatit. Dokonce vše končí tím, že je třeba koupit i celou novou sadu.

Na co při výběru zimních pneumatik hledíme?

Základní rady a poučky zná jistě každý. Měli bychom se vyhnout neznámým čínským značkám, které nemusí splňovat kvalitativní požadavky. Ideální pneumatiku je vhodné vybrat také podle nezávislých testů, které poradí s tím, zda má guma taková vlastnosti, jaké očekáváme.

Mohlo by vás zajímat:  Obávaní cyklisté. Jejich chování na silnici je pro řidiče akorát k zlosti

Dobrým vodítkem může být ale i energetický štítek pneumatiky, který nám řekne pár informací o tom, jaké má pneumatika značení či jak se může v některých situacích chovat a jaké od ní máme mít očekávání. Toto jsou hlavní věci, na které hledí většina. Na jednu se ale zapomíná.

Zdroj obrázku: Freepik

Rozměry pneumatik

Na co při výběru zimních pneumatik obvykle nehledíme, to jsou jejich rozměry. Ty často zvolíme podle toho, že se podíváme na současnou letní sadu nebo se podíváme na již nevyhovující zimní, opíšeme si velikost a tu stejnou hledáme. To ale nemusí být správný postup, jelikož se může jednat o rozměry, které nejsou pro náš vůz schváleny. Typická situace nastane, když auto již s pneumatikami koupíme od někoho, kdo si s tím příliš nelámal hlavu.

Mohlo by vás zajímat:  Správným stylem jízdy se lze výrazně přiblížit i papírové spotřebě

Správný postup by měl být takový, že se podíváme do osvědčení o registraci vozidla – tedy do velkého technického průkazu. Zde jsou schválené rozměry pneumatik, které můžeme mít na našem voze, jasně uvedeny. Pokud bychom použili jiné, hrozí nám problémy především na STK, kdy tento stav může být posuzován jako závada. A auto neprojde do doby, kdy na něm nebude obutý schválený rozměr. Málokdo však tuší, že k něčemu takovému opravdu může dojít.

Zdroj: https://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=126
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora