Při zipování se dělíme na slušné a neslušné řidiče. Obojí je špatně

Zipování je na našich silnicích velký problém. Jakmile se dva pruhy sjíždějí do jednoho, vznikají dlouhé kolony, nebezpečné situace a toto všechno je doplněno také naschvály, troubením a různými gesty. Kdo ví, zda se někdy zipovat naučíme, nebo nikoliv. Hlavním důvodem, proč to neumíme, je dělení do dvou skupin. Na slušné a neslušné řidiče. Obojí je však zcela špatně a na něco takového bychom při zipování vůbec neměli myslet.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Slušný řidič

Nejprve začneme tím, že si mnozí myslí, že tím že se zařadí do nekonečně dlouhé kolony jsou takzvaným slušným řidičem. Takovým, co slušně čeká, než na něho přijde řada a bude moci zúženým místem projet. V tu chvíli dochází k situaci, že jeden pruh je volný, zatímco v druhém se tvoří nekonečně dlouhá kolona těch, kteří si myslí, že jsou těmi slušnými a zařazují se správně.

A logicky, jakmile se dostanou na místo případného zúžení, odmítají kohokoliv pustit. Zastávají názor, že ostatní měli také slušně (a podle nich správně) čekat v koloně, než na ně dojde řada. A právě nezájem kohokoliv pustit vede k problémům, ať už z hlediska průchodnosti daného místa, tak z hlediska toho, že průjezd jím může být velmi rizikový.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Neslušný řidič

Jdeme na druhou kategorii. A to takzvaných neslušných řidičů. Pokud jsou ti, kteří stojí v nekonečné koloně ti slušní, tak těmi neslušnými jsou pochopitelně ti, kteří začnou celou kolonu předjíždět volným pruhem a až v místě daného zúžení se začnou doslova cpát do druhého, dále už jenom jediného pruhu. Řidič takto jedoucí je považován mnohými za piráta silnic, což mu často dávají najevo blokováním při nájezdu do druhého pruhu, troubením, gesty a řadou dalších projevů.

Mohlo by vás zajímat:  Značka DS ve spolupráci s PRE umožní dobíjet auto zcela zdarma
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jaká je realita? Obojí je špatně

Při zipování neexistuje něco, jako je slušný a neslušný řidič. Jde o zcela chybné označení. Ba co více, ten co se považuje za slušného, dělá při zipování velkou chybu, zatímco ten který je považovaný za neslušného jede správně. Při zipování je totiž chybou najíždět do druhého pruhu ve velké vzdálenosti od překážky nebo zúžení. K danému manévru by mělo dojít až těsně před daným místem.

Správným postupem je tedy zaplnit oba dva pruhy. Díky tomu se vozy rovnoměrně rozdělí do obou a kolona v jednom nebude dosahovat zbytečné dvojnásobné délky a druhý pruh nebude prázdný. Následně by se měla vytvořit řada v obou pruzích pozvolna a souvisle se pohybujících vozidel, mezi kterými se začnou tvořit mezery tak, aby mohlo dojít k plynulému zipování. A jaká je realita? To všichni bohužel víme.

Zdroj: Autorský text
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora