Příští Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní

Podle nejnovějších informací dostane nová generace Focusu RS nově vyvíjený čtyřválec pro Ford Mustang a aktivní diferenciál. Takže na co se mohou fanoušci zvyklí na mechanický samosvorný diferenciál těšit?

Informací není zatím věru příliš. Trochu o filosofii budoucího krále okresek sdělil pouze Len Urwin, ředitel evropské sportovní divize Team RS odpovědný za pohonné systémy. Ten se pro magazín Pistonheads rozhovořil především na téma výše zmíněného diferenciálu: „mechanický diferenciál v minulé generaci zvládal svůj úkol se ctí, ovšem i zde byly určité nedostatky plynoucí ze samotné koncepce. Krokem vpřed je tedy elektronicky řízený diferenciál.“

Mohlo by vás zajímat:  Návrh nového bodového systému je tady. A přitvrdí nejenom u začínajících řidičů

A co takhle Ford Focus RS s pohonem všech kol? Myšlenka by to jistě nebyla vůbec špatná, nicméně automobilka do svých modelů s předním pohonem dodává mezinápravovou spojkou Haldex. Ta svou práci sice zvládá dobře, přesto je vůz nedotáčivý, což je v přímém rozporu s filosofií verze RS, která má být především zábavná a svému majiteli má dopřát ty nejlepší zážitky z jízdy.

Zvláštní kapitolou je pak použití pohonné jednotky. Je nad Slunce jasné, že se o pohon bude starat silnější motor, než v případě verze ST, kde se nachází dvoulitrový čtyřválec doplněný o turbodmychadlo produkující výkon 250 koní. Pak tu také máme důkaz, že stejný motor lze použitím většího turba vyhnat až k výkonům 300 koňských sil (224 kW), jak je tomu v případě ultimativního Radicalu SR3 SL. Ovšem předpokládaný výkon 261 kW (350 koní) by znamenal instalaci ještě většího turbodmychadla, což by se projevilo v horší odezvě na plynový pedál a síle v nižších otáčkách. Řešením by tak byl nový 2,3 litrový EcoBoost vyvíjený ve Spojených státech.

Mohlo by vás zajímat:  Opel představuje Astru Sports Tourer

A ještě malé doplnění na závěr. Vzhledem k tomu, že Ford nepracuje na verzi Focusu ve třídveřové variantě, bude nová generace verze RS pouze s pětidvéřovou karoserií.