Problém s vybitou baterií v zimě může podle servisů odvrátit správná jízda

Startování v zimě se může proměnit v takovou malou motoristickou noční můru. Pokud je pod nulou, autobaterie vás může zklamat, a tak se bez pomoci nebo jejího dobití prostě nerozjedete. S tímto problémem se každoročně potýká také řada českých řidičů, proto vám v našem dnešním článku představíme několik triků, jak potížím s baterií předejít.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Pořiďte si voltmetr

Tahle malá, ale nesmírně užitečná krabička vás vyjde na necelé tři stovky, ale může vám ušetřit spoustu času a nervů. Pokud nejste zrovna technický typ, neklesejte na mysli. Zacházet s voltmetrem není nic těžkého, zvládne to úplně každý. Pokud klesají teploty pod nulu, měli byste dvakrát nebo třikrát týdně zkontrolovat napětí vaší baterie. To by se mělo pohybovat v rozmezí 12,3 až 12,8 V.

Pokud je naměřená hodnota nižší, měli byste baterii nabít, případně ji alespoň vyjmou a na noc odnést domů do tepla. Při kontrole napětí je dobré provést také vizuální kontrolu baterie. Její elektrody jsou v zimě náchylnější na znečištění, ale i mechanické poškození. To může vzniknout například v případě, že se k elektrodám dostane vlhkost, která pak zamrzne.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Pozor na takzvaný standstill

Standstill je anglické slovo označující elektřinu, kterou vaše auto spotřebuje, když stojí zaparkované. Vzhledem k tomu, že moderní automobily jsou doslova prošpikované elektronickými vychytávkami, z nichž některé pracují i při vypnutém motoru, odčerpávají auta energii z baterie neustále. Standstill nejsnáze zjistíte při návštěvě servisu. Pokud je spotřeba vašeho auta vysoká a vy víte, že s ním nebudete delší dobu jezdit, je znovu lepší baterii preventivně vyjmout.

Abyste se vyvarovali tomu, že vaše auto nebude chtít nastartovat, měli byste si hlídat také:

  • Vzdálenost, kterou na jedno nastartování ujedete, velmi krátké trasy baterii vybíjejí
  • Stáří baterie
  • Kapacitu baterie
Zdroj: Autorský text