Když přijdeme k autu, otočíme klíčkem a nic se neděje, máme problém. Ten může způsobovat řada věcí. Problém může být s palivem, se startérem, ale také s autobaterií. A právě ta se jeví jako ten nejčastější problém. Už jenom proto, že se o ni obvykle nestaráme tak, jak bychom měli. Mnozí to ani netuší.
Extrémy autobaterii škodí
Většina lidí tuší, že autobaterie trpí především v zimě. Obecně lze ale říct, že jí vadí veškeré extrémy. To znamená, že jí vadí jak vysoké letní tropické teploty, tak i teploty hluboko pod nulou. Baterie několik let vystavovaná těmto problémům logicky nebude v dokonalé kondici. A to je třeba mít na paměti.
Pravidelná kontrola je namístě
Základem péče o autobaterii je pravidelná kontrola. Během ní dojde k jejímu proměření, a tak lze získat alespoň základní data o tom, jak je na tom. Zda ještě jednu nebo více zim zvládne, nebo už je třeba její výměna. S tím pochopitelně souvisí i další faktory, jako je samotná kvalita daného akumulátoru, tak i jeho stáří nebo to, jak často a jak daleko se s vozem jezdí.
Nabití pomůže
Akumulátor je potřeba nejenom kontrolovat, ale je namístě ho i nabít. Ideální je věnovat se této činnosti jak na podzim, tedy před zimou, tak i na jaře. Nabití před zimou minimalizuje rizika spojená s nenastartováním v tuhých mrazech. A nabití po zimě zase vrátí akumulátor do původního stavu po tom, co se na něm negativně podepíšou silné mrazy.
Vždy ten správný
Řada lidí může dělat chyby i při jeho výměně. Vždy je třeba koupit parametrově typ určený pro konkrétní auto. Roli hraje jak to, zda jde o vůz na naftu, nebo na benzín, ale i to, jaký je objem motoru. Nedostatečné parametry nového akumulátoru také vedou k tomu, že auto nestartuje. I to je problém, o kterém mnozí vůbec nevědí, a ve snaze ušetřit kupují autobaterie, které pro jejich vůz nejsou vhodné.
Zdroj: https://www.fiix.io/car-advice/articles/5-reasons-why-your-car-won't-start