Prodejnost vozů v Evropě – jak se vyvíjí?

Car 3331291 960 720[1]

Již jsme vás informovali o tom, jak se dařilo autům na našem trhu. Nyní se podívejme na čísla,. Která přicházejí z trhu evropského. Ten je v mnoha směrech rozdílný, jelikož zde často dominují zcela jiné vozy. Jak je to s prodejností, která je uzavřena k třetímu měsíci letošního roku? Podívejte se společně s námi na to, jaké značky jsou nejvíce žádané. Rozdíl proti České republice je v mnoha směrech rapidní.

Volkswagen

Jasně dominující automobilka. A to nejenom proto, že Německo jí je věrné, ale i proto, že si nachází mnohé zákazníků i v jiných koutech Evropy. Když se podíváme na konkrétní čísla, tak je to necelých 465 tisíc vozů, které byly za první čtvrtletí v Evropě registrovány a tedy i prodány. Když jde o porovnání s loňským rokem, tak si značka polepšila. A to o více než 4 procenta.

Ford

Další velký nejenom německý oblíbenec. Je to značka Ford, která však za prvním Volkswagenem poměrně značně zaostává. To proto, že počet prodaných vozů se dotýká „jenom“ čísla 296 tisíc. I když je na druhém místě, tak s výsledky rozhodně spokojená není. To proto, že v loňském roce se touto dobou prodávalo zhruba o 15 procent více vozidel této značky. A to už je v těchto číslech pokles celkem znatelný.

Renault

Jdeme do Francie, kde je mnoho lidí, kteří pochopitelně mají stále velké vlastenecké cítění, které se projevuje i na tom, že kupují vozy Renault. A jelikož nejsou oblíbené jenom v této poměrně velké zemi, tak musíme říci, že se automobilka s hrdostí řadit na třetí místo. Sice mluvíme o tom, že proti loňskému roku se objevil pokles o necelých 2,5 procenta, ale to není nic hrozného. Podle aktuálních čísel to vypadá, že výrazně šlape na paty Fordu, jelikož prodej vozů je na čísle 287 tisíc.

Mohlo by vás zajímat:  Snadno použitelný, zábavný a funkční: Motocykl Honda MSX125 Grom

Peugeot

I obliba této značky je velká. Jak v domovské zemi, tak samozřejmě také v různých koutech Evropy. To, že ji řadíme na čtvrté místo je spojeno s tím, že se jí podařilo prodat téměř 270 tisíc nových vozidel. Nutno říci, že tohoto čísla dosáhla hlavně tím, že dokázala lépe zacílit na své potenciální zákazníky. Když totiž prodejnost porovnáme s rokem předchozím, je třeba říci jednu jasnou věc. A to takovou, že došlo k výraznému růstu. Jak je velký? Zájem o vozy se zvýšil o necelých 9,5 procenta.

Opel

Čtvrté místo patří automobilce, která je v Evropě celkem unikátní. Proč? Jelikož většina zemí má možnost pořídit si skutečně vozy s označením Opel. Jinak je tomu ve Velké Británii, kde se objevují pod názvem Vauxhall. My je počítáme společně, jelikož se jedná o stejnou automobilku a stejné modely. Těch ze za první tři měsíce letošního roku prodalo necelých čtvrt milionu. Na první pohled potěšující číslo, která Opel řadí na páté místo. Tento výsledek má ale i svou stinnou stránku. A to proto, že jde o pokles o téměř 9,5 procenta, oproti roku loňskému.

Mohlo by vás zajímat:  Dodge představuje další model s balíčkem Blacktop

Mercedes-Benz

Německými auty se to v našem žebříčku jenom hemží. Jasně tak potvrzují, že mají co nabídnout a proto jsou zákaznicky velmi dobrou volbou. A to jasně potvrzuje i Mercedes-Benz. I když by se vzhledem k unikátnosti automobilky očekávalo spíše menší číslo, není tomu tak. Prodalo se více než 228 tisíc nových vozů. Navíc jde o celkem vyrovnaný výkon v porovnání s minulým rokem. To byla čísla o necelé jedno jediné procento nižší.

BMW

Velmi podobné zařazení, jako v případě Mercedesu. Německá automobilka, známá hlavně svou jedinečností a také svou kvalitou. To jsou vozy BMW, který se za první čtvrtletí prodalo 213 tisíc kusů. Jde sice o necelé tři procenta horší výsledek, než tomu bylo v loňském roce, ale zároveň musíme říci, že nijak velký propad to rozhodně není. V porovnání s ostatními konkurenty je to sedmé místo.

Audi

Pokračujeme v trendu. Jedinečných a kvalitních, stejně jako pohodlných a často výrazně reprezentativních vozů. Osmé místo patří známé a vyhledávané automobilce Audi, která šlape výše umístěnému BMW poměrně výrazně na paty. A to i přesto, že její ztráta proti předchozímu roku byla v porovnání prodejnosti necelých 3,5 procenta. Letos se této automobilce povedlo zatím prodat 212 347 automobilů. Jak je vidět, od sedmého místa ji dělí v podstatě jenom několik set aut.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Kia Telluride – prostor, luxus, bezpečí. Korejci ukazují, že opravdu umí!

Fiat

Automobilka, která sice u nás nepatří k dominujícím, ale pokud jde o evropský trh, tak bere deváté místo. Hlavně designově povedené menší vozy jsou důvodem ještě stále pořád nemalé obliby. To proto, že jde o poslední automobilku v našem žebříčku, která zvládla prodat za 3 měsíce více než 200 tisíc automobilů. A to přesně 207 859. I když je to dobré číslo, automobilka samotná příliš potěšena není. Z jakého důvodu? Jelikož oproti minulému roku prodala vozidel o více než 9,5 procenta méně.

Toyota

I když nejde o evropskou automobilku, ukazuje, že se jí na starém kontinentu celkem dobře daří. Toyota tak v žebříčku prodejnosti za první tři měsíce roku 2018 bere pěkné desáté místo. Sice je pod hranicí 200 prodaných vozů, ale zároveň si drží meziroční stabilitu. Letos prodala více než 197 300 aut, což je nárůst oproti minulému roku o zhruba půl procenta.

Škoda

Původně jsme chtěli desítkou skončit, ale nemůžeme. U nás je Škoda absolutně dominující automobilkou. Jak v dlouhodobém měřítku, tak v rámci posledního čtvrt roku, kdy dominovala v každé kategorii. Jak se jí ale daří v Evropě? O poznání hůře. Patří jí totiž až jedenácté místo, které říká, že prodala jenom 197 000 automobilů. Jde o poměrně výrazné pohoršení v porovnání s předchozím rokem, jelikož to došlo k tomu, že byly prodeje o téměř 12 procent vyšší. Český trh jí celkem jde, ale na tom evropském by měla zabrat.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora