Projekt Aprilia ELECTRICa hledí do budoucnosti mobility mladých lidí

Projekt ELECTRICa představuje vizi značky Aprilia na téma mobilita pro nejmladší jezdce blízké budoucnosti. Je to okno, které se otevírá směrem k budoucnosti, je to kvalifikovaný a pečlivě promyšlený pohled dopředu, který Aprilia, coby značka nejvíce nakloněná experimentům, nabízí novým generacím, aby jim zaručila zábavu při jízdě na motocyklu v jakémkoli prostředí a bez jakýchkoli omezení.

Přesně tak, jako při představení platformy 660, která dokonale naplnila požadavky nejmladší generace motocyklových jezdců řadou výkonných, lehkých a zábavných – ale zároveň snadno dostupných – motocyklů, je ELECTRICa originálním a zcela novým projektem společnosti Aprilia věnovaným další generaci.

Projekt ELECTRICa využívá veškeré know-how mateřské skupiny Piaggio, která pracuje na elektrickém pohonu již od roku 1975 a během té doby představila celou řadu vozidel, jako je například MP3 Hybrid, první hybridní skútr na světě.

Obrovské možnosti, které přináší digitalizace a sociální sítě, vedou k všeobecným radikálním změnám životních návyků. Vzhledem k tomu, že stále větší množství aktivit lze provozovat na dálku, mění se i potřeby dojíždění. Neomezený pohyb ale zůstane nutností, zejména mezi nejmladšími lidmi. Vzrušující zážitek z jízdy, který může poskytnout pouze motocykl, nelze virtuálně nahradit ani reprodukovat. Projekt ELECTRICa je nový koncept – lehký motocykl s nulovými emisemi pro zábavnou a uspokojující jízdu, která poskytne maximální svobodu a potěšení z jízdy i při používání ve městech budoucnosti. Ani tam zábava a svoboda jízdy nebudou smět chybět a vždy budou základními hodnotami všech strojů vyrobených Aprilií, továrnou na špičkové sportovní motocykly.

Mohlo by vás zajímat:  ŠKODA AUTO se zúčastní největší přehlídky čisté mobility, 4. ročník e-SALONu otevře své brány 10. listopadu

Vzhled je nezaměnitelný zejména zepředu, kde vyniká moderní pojetí trojitého světlometu, typického pro všechny Aprilie, který vyniká výraznými sportovními liniemi. Snadnou ovladatelnost zaručují kompaktní rozměry a malá výška sedla, ale také nízká hmotnost a ovládací prvky obou brzd na řídítkách, které usnadňují přechod ze skútrů.

Elektromotor je umístěn ve střední části a pohání řetězový sekundární převod. Bezklíčový systém, LCD přístrojový panel a ráfky generující zvuk tu zastupují technologie zaměřené na praktičnost i aktivní bezpečnost, což je oblast, ve které vždy byla Aprilia průkopníkem a stále patří mezi světovými výrobci na špičku.

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora